פונה לשר מתן כהנא

ח"כ גילה גמליאל: "להגיע להסכמות עם הרבנות"

השרה לשעבר, ח"כ גילה גמליאל, התייחס לחוקי הדת של השר מתן כהנא וקראה לו להגיע להסכמות עם הרבנים הראשיים לישראל: "תחושה שרוצים לסגור את הרבנות" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

השרה לשעבר, ח"כ גילה גמליאל, התייחס לחוקי הדת של השר מתן כהנא וקראה לו להגיע להסכמות עם הרבנים הראשיים לישראל: "תחושה שרוצים לסגור את הרבנות". הריאיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריה: ""בוא ניקח לדוגמא את הכשרות. בכשרות אם נניח רוצים לפתוח אותה לאפיקים נוספים, צריך שיהיה פיקוח, משום שבקרב ציבור שומרי הכשרות, מי שמגיע נניח למסעדה ורואה תעודת כשרות יודע שהאוכל כשר.

"מצד שני אם מסתבר שאמנם ישנה תעודה, אך כללי הכשרות לא נשמרים, ולכן כאן נכנס סעיף ההונאה בכשרות שלפי החוק החדש בכלל לא היה תקף, וכאן התחיל שיח מולם במסגרתו הוחלט לרדת לרזולוציות, שבגללן החוק לא עובר.

"בסוף, מי שלא צורך כשרות, לא צריך תעודה, אבל מי שכן רוצה לראות תעודה שהיא אולי לא של בד"ץ, אבל תעודה שמעידה שכללי הכשרות נשמרים, ולכן אם בחוק החדש אין לכל זה תוקף, זה מחייב שמי שיפקח על הנושא היא הרבנות הראשית, ולכן חובה להגיע בנושא הזה להסכמות.

ציינת את הפגישה שלך עם הראשון לציון הרב יצחק יוסף. שמעת ממנו את הדאגה בנושא במהלך הפגישה?

"בהחלט. יש לו הרגשה שרוצים לעקר מתוכן או לסגור את מוסד הרבנות. אני חושבת ששר הדתות אמור לפעול ההיפך ולייצר אווירה בכדי שהמילה דת לא תתפרש כנטל על הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר