הילולת משה

אחרי העימותים: ריקודים סמוך לציון במירון

הילולת משה רבינו סמוך לציונו של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון, שנסגר היום • צפו בתיעוד נרחב מהריקודים, מלווים במאבטחים רבים, עם ילדי ה'חאלקע' ובליווי תזמורת (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הריקודים במירון (צילום: כיכר השבת)

מאות השתתתפו הערב (רביעי) בהילולת משה רבנו באתרא קדישא מירון, במתחם הסמוך לציונו של רשב"י, שנסגר על מנעול ובריח בשל בעיות בטיחות במערכת החשמל.

את ההילולא מאבטחים מאות שוטרים וסדרנים שהובאו במיוחד כדי לשמור על שלום המתפללים שחוגגים ורוקדים יחד עם ילדי ה'חלאקה' בליווי תזמורת.

מוקדם יותר היו מי שניסו לפרוץ לשטח הציון, אך הניסיון לא צלח. ארבעה מהמתפללים נעצרו בידי המשטרה.

במטרה לקיים את הצו שנועד לשמור על שלום הציבור, ביטחונו ובטיחותו, כוחות משטרה רבים נפרסו מסביב לציון ולא אפשרו כניסה אל מבנה הקבר. הכניסה לחוגגים ומבקרים המבקשים להגיע עד פאתי הציון (הכניסה למבנה אסורה) מתאפשרת רגלית בלבד דרך שער הכניסה הראשי של הישוב מירון.

משטרת ישראל הודיעה כבר אתמול כי תקים מחסומים בכניסה לישוב מירון ושהחל משעות הערב כלי רכב פרטיים לא יורשו להיכנס אל הישוב, למעט תושבי המקום אשר ידרשו להציג תעודת זהות ואורחים ששכרו צימר בישוב ובכפוף להופעת שמם כמאושרי כניסה.

המגיעים לישוב בימים אלו יופנו לחניה בחניון הסמוך לישוב מירון. במידה וחניון זה יתמלא, המבקרים יופנו להמתנה בחניון פרוד עד להתפנות מקום בחניון הסמוך לישוב מירון. לרשות הנכים יועמדו רכבי הסעות של עזר מציון מהחניון הסמוך לישוב מירון אל פאתי הציון.

מדוברות המשטרה נמסר: "ציבור המבקרים מתבקש להישמע להוראות השוטרים, להיאזר בסבלנות ולצמצם את זמן השהות בישוב ובחניון הסמוך לו למינימום, על מנת לאפשר לכלל המבקרים לבקר במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר