לשליח 'כיכר' לקרבות

רבה של מולדובה: כך אנחנו משמחים את הפליטים

שליח 'כיכר השבת' לאזור הקרבות, דיבר היום עם רבה של מולדובה, שסיפר על איך קולטים אלפי פליטים, הניסיון לשמח את היהודים ומה אומרים לגויים שרוצים ארוחה חמה? צפו (TV)

ישי כהן, מולדובה | כיכר השבת |
הרב זלצמן וישי כהן (צילום: כיכר השבת)

רבה של מולדובה ומרבני 'ועידת רבני אירופה', הגאון רבי פנחס זלצמן, מספר בריאיון ל'כיכר השבת', מקישינב שבמולדובה, על קליטת אלפי היהודים הפליטים.

הריאיון המלא

כמה פליטים עברו כאן?

"אין לנו יכולת אמתית לספור כמה באמת פליטים מגיעים. אפשר להגיד שכל יום מגיעים בערך 2,500 בני אדם מאוקראינה, כאשר 90 אחוזים ממי שמגיע אלינו - הם יהודים. אבל יש גם לא יהודים, שאנחנו לא יכולים להגיד להם שלא נקלוט אותם או שלא ניתן להם ארוחה חמה. אבל כאמור הרוב יהודים".

איך מטפלים בפליטים?

"אנחנו דואגים להם להרבה חום ואהבה ודואגים שיהיה להם חיוך, ומביאים להם ליצנים כדי לעשות להם אווירה טובה".

מה אתם אומרים להם? איך אפשר לנחם אותם?

"אצל היהודים תמיד מסתכלים קדימה, הנה עברנו שואה והצלחנו להקים מדינה יהודית חזקה, ועולם הישיבות חזר לתפארתו כמו לפני השואה".

איך בודקים מי יהודי?

"אנחנו לא מסוגלים לעשות עבודה מושלמת. ואנחנו לוקחים בחשבון שבארץ יתנו להם מעמד עראי, פה אנחנו לא יכולים לעשות סלקציות, זה יעשה רעש גדול מאוד בתקשורת".

אתם נערכים שרוסיה תפלוש גם למולדובה?

"אנחנו נערכנו לקראת המלחמה הזו. אני מעריך שבאופן וודאי שרוסיה לא תפלוש לפה, אבל גם אם זה יקרה אנחנו ערוכים. כל חברי הקהילה פה עזבו את עבודתם כדי לעזור לאלפי הפליטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר