ישנים בבית כנסת • גלריה

הרב הראשי הגיע לבקר את הפליטים מאוקראינה

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו הגיע לביקור בזק במולדובה, זאת בהזמנתו האישית של הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה. במהלך הביקור סייר וסקר את הפעילות הנערכת במקום (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: דוברות)

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו הגיע הלילה (רביעי) לביקור בזק במולדובה בטיסה מיוחדת, ובהזמנתו האישית של הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה.

הביקור נועד לחזק את המתנדבים הפועלים בגבולות ובמרכז הפליטים ואת הקהילה היהודית של קישינב שהפכה לתחנת העזרה הראשונה לפליטים היהודים מאוקראינה, בלינה, במזון, בסיוע רפואי וקונוסלרי.

את ביקורו פתח בתפילת שחרית בבית הכנסת 'אגודת ישראל' – בית הכנסת המרכזי של הקהילה היהודית בקישינב. הרב נפגש עם משפחות פליטים השוהים במתחמי הקליטה של הקהילה היהודית, שוחח עם הפליטים, שמע על המסע הארוך שעברו עד שהגיעו לקישינב ובהמשך חיזק אותם ועודד את רוחם: "הידיים פתוחות, אנחנו מחכים לכם", אמר, "יש לי רק בקשה שתחייכו, יש לכם סיבה טובה לחייך, כי אנחנו מחכים לכם".

בנוסף הרב פגש במקום את מתנדבי איחוד הצלה, ששוהים במולדובה כבר למעלה משבועיים ומסייעים לפליטים במעברי הגבול בין אוקראינה למולדובה וכן במרכזי הפליטים בקישינב.

בהמשך הגיעה המשלחת יחד עם רבה של מולדובה לשגרירות ישראל בקישינב, לפגישה עם הקונסול המקומי ר ונציגי 'נתיב'. במהלך הביקור בשגרירות שיבח הרב פנחס זלצמן את צוות השגרירות שעושים לילות כימים ומתמסרים ללא הפוגה למען הפליטים.

בהמשך היום נערך סיור במתחם קליטה ייעודי שהעמידה הקהילה היהודית של קישינב, לטובת הפליטים שהגיעו מהקהילה החרדית של אודסה. הרב נפגש במקום עם ילדים יתומים, חילק להם ממתקים ובירך אותם שיגיעו ארצה, בצורה בטוחה ורגועה.

הסיור הקצר, הסתיים בפגישה מצומצמת עם ראש עיריית קישינב מר איאן צ'באן. בפגישה סקר ראש העיר את התמודדות העירייה עם זרם הפליטים הגובר שעומד על למעלה מ-250,000 פליטים. ראש העיר הציג לרב הראשי את שיתוף הפעולה עם הקהילה המקומית בראשות הרב פנחס זלצמן, שכולל יוזמות הומניטריות ומתחם פליטים משותף של העירייה והקהילה היהודית של קישינב. גם הרב זלצמן ציין לשבח את פעילות העירייה, אשר בשיתוף פעולה מיוחד העמידה כמה מאות מיטות במתחם הפליטים העירוני, לטובת פליטים יהודים שאף יזכו במקום לאוכל כשר וצרכים יהודיים נוספים.

בסיום הביקור הודה הרב לאו למארח הרב פנחס זלצמן ואמר "רק כשרואים בעיניים את עוצמת הפגיעה, ניתן להבין את הסבל שהפליטים האלה עברו במסע מפרך ובדרך לא דרך".

"הנוכחות שלכם – הקהילה היהודית – כאן, והפעילות של הרב זלצמן והמלאכים של איחוד הצלה הם השראה לעולם כולו ונס עצום עבור הפליטים. זאת ממש הצלת נפשות ועזרה ראשונה, בדרכם לחיים שלוים ושקטים יותר בישראל. הרבנות הראשית תסייע ככל יכולתה לפתור מקרים מורכבים של פליטים שנותרו ללא מסמכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר