מרגש | צפו

במעוז החילוני: הקהל הצדיע לרבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן

בתיאטרון הבימה - הנחשב למעוז החילוניות התל-אביבית, נערך ערב סיוע לנפגעים • שיאו של הערב היה כאשר עו"ד נכט, הצדיעה לרב הקהילה במולדובה הגר"פ זלצמן - והקהל מחה כפיים • צפו (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בתיאטרון הבימה (צילום: ללא קרדיט)

רגע מרגש של אחדות נרשם בתיאטרון הבימה - הנחשב למעוז החילוניות התל-אביבית - כאשר בעיצומו של אירוע למען איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי פגיעות חמורות, בו השתתפה הצמרת העסקית והתרבותית של ישראל, מחאו מאות המשתתפים כפיים לרב החרדי של מולדובה, העוסק בימים אלה בהצלתם של הפליטים מאוקראינה.

עו"ד ענבר נכט, יוזמת האירוע ומי שעומדת בראש הקרן המשפחתית של ענבר ומריוס נכט, ניצלה את פתח דבריה כדי להכיר טובה ולחזק את ידיו של רבה של מולדובה, הרב פנחס לזצמן, ואת ידי אנשיו, אשר - בסיוע הקרן שהיא עומדת בראשה - מחלצים בימים אלה אלפי פליטים מאוקראינה ודואגים לכל צרכיהם.

"והנה אנחנו נמצאים בעיצומה של מלחמה נוראית אחרת (…) אני מקווה ומתפללת למענם של האזרחים באוקראינה וברוסיה ושהמלחמה הזאת תסתיים במהרה. אני מבקשת לחזק מכאן את הרב פנחס זלצמן, הרב של מולדובה ואנשיו, שבימים טרופים אלה הקרן שלנו מסייעת להם לחלץ אלפי פליטים מאיזור המלחמה לחוף מבטחים", אמרה עו"ד נכט לקול מחיאות הכפיים של כאלף משתתפים.

מיד עם פרוץ הלחימה באוקראינה, עוד בטרם הושקו הקמפיינים ההמוניים לגיוס כספים, יזמה ענבר נכט פנייה ישירה לרב זלצמן והודיעה לו, כי קרן משפחת נכט תממן את החילוץ וההצלה שהוא מנהל. מדובר על צעד אופייני לאסטרטגיה של הקרן המתרכזת בפילנתרופית יזמית ופורצת דרך.

הזוג החילוני ענבר ומריוס נכט פרצו לתודעה החרדית בשנה שעברה, כאשר לאחר אסון מירון, תרמו למעלה ממיליון ש"ח ישירות למשפחות הרוגי מירון, עוד בטרם הספיקו הרשויות להתארגן כדי לסייע למשפחות. כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת'

קרן משפחת נכט התפרסמה אף הודות לכמה מיזמים שיזמה במשבר הקורונה בתחומי הרפואה, הרווחה והתרבות, בין היתר, במימון הפקתו של אלבום 'צו השעה' בהשתתפות למעלה מ-80 האמנים המובילים בישראל, בכללם, גם יעקב שוואקי ושולי רנד.

האירוע בתיאטרון 'הבימה' הוקדש ל-30 שנה לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפות חמורות, והשתתפו בו אמנים ידועים, ביניהם, ברי סחרוף, סי היימן ואחרים. האיגוד פעיל אף בקרב הציבור החרדי והיה אחראי לחשיפתם של כמה מהמקרים של תקיפות חמורות בציבור החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר