שני מוקדי המלחמה • צפו

בתי כנסת מלאים: האחים 'השלוחים' הלהיבו בחרסון ואודסה

האחד, שנותר בחרסון, לא יודע אם הוא עדיין אזרח אוקראיני או שמא כבר נתין רוסי. אחיו חזר לאודסה אחרי שהבריח מאות מקהילתו. שניהם, הרב יוסף והרב אברהם וולף, חגגו פורים תחת אש - והמראות מרגשים (חרדים בעולם)

שלמה מן | כיכר השבת |
פורים באודסה (צילום: באדיבות המלצמים)

המלחמה באוקראינה נכנסה היום (חמישי), חג הפורים, לשבוע הרביעי - וההפגזות הולכות ומחריפות ככל שנוקפים הימים. יהודי אוקראינה, שנותרו במדינה מסיבות שונות, התקהלו וחגגו את פורים באווירת מלחמה.

האחים לבית משפחת וולף, ילידי קריית מלאכי, חגגו את פורים עם קהילותיהם בחרסון ובאודסה. שניהם משמשים כשליחי חב"ד בעריהם במשך כמעט שני עשורים. המחזות בשני המקומות היו מרגשים ומשובבי נפש. עשרות רבות של יהודים התכנסו בבתי הכנסת וחגגו את פורים - חג של ניצחון והצלה ממוות.

הרב אברהם וולף, שליח הרבי מליובאוויטש באודסה, יצא מהעיר לפני כשבועיים, יחד עם למעלה ממאה נשים וילדים - את כולם העביר לגרמניה, למקום מבטחים עד יעבור זעם. הגברים שלא יכולים לצאת מאוקראינה, בשל חובת הגיוס, נותרו בעיר. בסוף השבוע שעבר חזר אליהם הרב וולף.

פורים בחרסון

מהעיר הסמוכה, חרסון, אחיו הרב יוסף יצחק לא הצליח לעזוב. כבר בימים הראשונים למלחמה הכוחות הרוסיים כיתרו את העיר, השוכנת בדרום מזרח המדינה, וכעבור מספר ימים כבשו אותה. כיום חרסון תחת כוחות צבא רוסיים ונצורה לחלוטין.

צפו בתיעודים מחגיגות פורים בצל המלחמה בשני הערים - תיעודים מרגשים המסמלים את המשך החיים היהודים בצל המלחמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר