'המופת' של מרן

היסטוריה: המקרה עם החגב לפני כ-200 שנים

רבים התרגשו לשמוע את 'המופת' של מרן שר התורה זצוק"ל עם החגב שהגיע באמצע הלימוד. חמיו, מרן הגרי"ש, אמר שמקרה כזה מתאים ל'ראשונים' • כעת, נחשף מקרה דומה עם אחד האחרונים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ח בבדיקת חגב (צילום: מתוך יוטיוב, ארכיון 'כיכר השבת')

הסיפור המדהים על החגב שהגיע במפתיע לחדרו של מרן שר התורה זצוק"ל, באמצע שנזקק לו תוך כדי לימודו, התרחש לפני קרוב לשמונים שנים לבעל מחבר ספר "שדה יצחק".

הצדיק הרה"ג רבי דן מחבר, מספר בהתרגשות ל'כיכר השבת': "קראתי את הסיפור על 'המופת' של החגב ומרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, ומשהו עמד לי בזיכרון - זכרתי ששמעתי על מקרה כזה בעבר".

"אמנם, הרב זצ"ל, כמובן בענוותנותו הרבה לא דיבר על המופת - עד שהעידה אשתו על אמיתות הסיפור, וכך לימים שמעו גם מפי קודשו".

"ואז נזכרתי", משחזר הרב מחבר, "שלפני למעלה משני עשורים לערך, הגיע לידי ספר "שדה יצחק" על הש"ס לגאון הקדוש הרב יצחק גואיטע זצוק"ל (שחי לפני 180 שנה לערך), ולא ייאמן, הרב הרב בעצמו שלמד במסכת חולין בעניין חגבים ונפל לו היישר משמים חגב לתוך הגמרא".

הרב גויטע מספר בספרו על החגב

"רואים מפה שמקרים כאלו התרחשו לגאוני עולם לפני מאות שנים - וזה מעשה שהרב גויטע בעצמו שקרה לו, מה שמחזק את אמיתות הסיפור", מסיים הרב מחבר בהתרגשות.

כזכור, המקרה של מרן הגר"ח, התרחש בתקופה שבה מרן זצ"ל כתב את סיפרו "קרני חגבים". במהלך לימודו נזקק ר' חיים להבין פרטים מסוימים הקשורים למבנה גופו של החגב, ותוך כדי הלימוד נכנס חגב לחדרו והתיישב על הקיר, ולא זז עד שר' חיים סיים לבדוק אותו.

תקופה לאחר מכן, הגיע הרב יצחק רצאבי לר' חיים בכדי לדון אתו על כשרותם של החגבים, ובאותו מעמד שאלו את ר' חיים אם הסיפור אכן אמתי. ר' חיים אישר את אמינותו של הסיפור.

הגר"ח בבדיקת חגב (צילום: מתוך יוטיוב, ארכיון 'כיכר השבת')

כאשר סיפרו את הסיפור למרן הרב אלישיב זצוק"ל, הוא הזדעזע ואמר שסיפור כזה מתאים רק לתקופת "הראשונים", והתפעל מגודל הסיפור.

בשנים הבאות כשרצו לשפץ את ביתו ולהרוס את אחד הקירות, אמר הגר"ח כי "ידוע מעשה מבעל החיד"א זצ"ל שחולל נס במדרגות הסמוכות לביתו ולאחר תקופה ביקש שיצפו את המדרגות בזהב טהור לאות ולפלא על המעמד הקדוש, בכדי שיהודים יתחזקו מכך באמונה ויראו כי יש מנהיג לבירה", ולכן ביקש ר' חיים להשאיר את הקיר עליו עמד החגב על מקומו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר