שבת דרמטית במודיעין עילית

'השומרים' תפסו חוליית גנבים וקיבלו עליות בבית הכנסת

במהלך השבת הצליחו אנשי השומרים במודיעין עילית לשים ידם על חוליית גנבים שכנראה פרצה כבר בעבר מספר פעמים; לאחר התפיסה באישון ליל, קיבלו כלל המתנדבים עלייה (ארץ)

משה מנס | כיכר השבת |
(בתמונה: מסתננים על הגדר. ווידאו: לכידה נוספת בחודש האחרון)

סביבות השעה 2, ליל שבת. בחפ"ק המצלמות נצפו שני ערבים חודרים את גדר ההפרדה סמוך לשכונת נאות הפסגה במודיעין עילית.

מתנדבי השומרים הוקפצו ונכנסו לעמדות, בזמן שחמ"ל התצפיות עקב אחרי המסתננים עד שהגיעו ממש לחצרות בנייני השכונה. בהינתן האות סגרו עליהם הכוננים והחל מרדף אל תוך הוואדי. במהלך הבריחה, אחד הגנבים נפל מגובה, נפצע ונלכד. השני, נתפס תוך כדי מאבק בידי המתנדבים שהמתינו לו במארב בתעלה. השניים פונו בידי צוותי רפואה של הצבא שהגיעו למקום.

יצוין כי במהלך כל האירוע המתנדבים היו בקשר ישיר עם המשטרה ועם אנשי הביטחון המקומי שהוזעקו למקום. ע"פ דברי אחד הפעילים ככל הנראה מדובר בחוליה שעומדת מאחורי סדרת פריצות שהתרחשה לאחרונה בשכונה.

ובהמשך ללכידה המוצלחת, הבוקר בעת התפילה בבית הכנסת הגר"א אשר בשכונת גרין פארק, קיבלו המתנדבים עליות ו'מי שברך' מיוחד, כאשר לאחרי התפילה אף התקיים קידוש ביוזמת הגבאי הרב שרגא כהן אשר ביתו נפרץ בגל הפריצות הקודם והווה את אחד הטריגרים להקמת הארגון המקומי. לדבריו בקידוש: "בזכות פעילות המתנדבים, חזר השקט הנפשי לשכונה. היו תקופות של פחד, בכל מוצאי שבת היינו שואלים 'למי פרצו הפעם' וברוך השם בזכות הפעילות שלכם בסיעתה דשמיה יש שלווה".

בשיחה עם בן חנניה, אחד המתנדבים, סיפר כי בשל אירועי התקופה היה חשש שמדובר במפגעים ושבהוראת רב בכל חשש מתקשרים מידית למשטרה. לדבריו: "הלכנו בזהירות מרבית, כשאני הגעתי למקום, כבר היו שם כמה מתנדבים. אחד מהערבים היה פצוע לא דיבר, הוא התגלגל כנראה את כל הירידה של הוואדי אז לא נגענו בו, רק בדקנו שאין לו סכין או משהו, הערבי השני השתולל, אז תפסו אותו. ותוך כמה דקות פאכרי מהביטחון של הישוב הגיע וטיפל בו."

במענה לשאלה איך כולם ידעו על ההסתננות לעיר, ענה כי "יש לכולנו מכשירי קשר, אני התעוררתי מההודעה שיש חדירה ושכולם יגיעו. כמובן גם דאגו שיהיו כוננים עם נשק, אם ח"ו זה חבלני. צריך לדעת שהם תמיד מגיעים עם גז ועם סכינים ובשנייה זה יכול להיות אסון".

איפה הצבא? הרשויות? המשטרה?

"עם הצבא והמשטרה יש שיתוף פעולה, אנחנו עושים את המעבר, מה שהם לא יכולים לעשות. אין כמו אדם ששומר על הבית שלו. אנחנו ערים לילה לילה, זה לא קל. אבל אנחנו לא מתיימרים להחליף אותם."

"בנוגע לעירייה. לפני בערך שנה פלוס, היה גל מטורף של גניבות, ואז כמובן הם הבינו את הנחיצות של הפעילות שלנו והתחילו לעזור. יש לנו כמה סניפים, בחפציבה, בנאות הפסגה ובברכפלד. ראש העיר באמת נותן וטורח, במיקום, בציוד וכל הכבוד לו. ב"ה זה עושה פרי ואחרי כל תפיסה יש תקופת שקט. כמובן שתמיד צריך עוד עזרה, תרומות ציוד גז מדמיע מצלמות ומסכים. בשבוע שעבר בעקבות המצב אישה אחת תרמה חמשת אלפים שקל לרישות עוד קטע מהגדר."

יצוין כי לא מדובר בלכידה ראשונה החודש כאשר ביום חמישי ה 24/3 התפרסמה ההודעה הבאה: בשעה 20:54, נצפו במצלמות שני ערבים מתקרבים לחצרות בעורף רח' ישועות דוד, מכיוון הוואדי.

מתנדבי השומרים הוזנקו לאיזור, נפרסו במעגל רחב ועמדו בהיכון לסגור עליהם. בהינתן האות החל המרדף, בו נתפס מחבל אחד שניסה להימלט לוואדי וקיבל את המגיע לו, כהגנה עצמית על ידי המתנדבים. הפורץ השני ברח לתוך השכונה והסתתר בה. בתום שעתיים וחצי של סריקות בחצרות ובנתיבי הבריחה האפשריים, במהלכם המחבל זוהה פעמיים אך הצליח להימלט, הוחלט לסיים את האירוע.

אנו מודים למתנדבים האמיצים והנחושים, שחיפשו שעות בגשם, בבוץ, בצמחיה ובקור ומרוצים מהתוצאה של המבצע. בתקופה זו ישנה עלייה משמעותית בנסיונות החדירה לעיר, עירנותכם חשובה מאד ועזרתכם נחוצה. בכל חשד או מידע צרו קשר עם מוקד השומרים וביחד נגרום להם לא להתקרב לעיר שלנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר