ערב ההילולא

לאחר שנים: מבני הכנסת האורחים במירון - נהרסו

כמעט שנה לאסון הכבד, ואחרי הריסת ופירוק רוב הגשרים והמבנים בהר הבלתי חוקיים או בטיחותיים, הושלם לילה פירוק מתחמי 'הכנסת אורחים' של קרליבך בהר מירון • תיעוד (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
מבנים הרוסים במירון (צילום: נתן פרייז)

לאחר עשרות שנים של הגשת אוכל ושתיה להמוני הבאים לציון רשב"י במירון, פורקו במהלך יום שישי והיום (ראשון) בשעות הבוקר, חלק מהמבנים השייכים להכנסת האורחים של משפחת קרליבך, הסמוכה לציון במירון.

פירוק המבנים התבצע לאחר החלטת בית המשפט, אשר דחה את העתירות שהוגשו בנושא נגד הרשויות, ואישר להרוס את המבנים אשר נבנו והוצבו בניגוד לחוק.

כזכור, לפני כחודש וחצי, למרות החלטת שופט בבית משפט השלום, המדינה הרסה את גשר הכוהנים במירון.

בחודש אדר ראשון נהרס גם "גשר הכהנים" בהר מירון בידי הרשות לאכיפה במקרקעין. מוקדם יותר פורקו גשר המהדרין ושביל "רב דוב", שבו אירע האסון הכבד בהר בל"ג בעומר האחרון, במהלכו נהרגו ארבעים וחמישה מתפללים באסון מחריד.

בשבוע שעבר, לקראת הילולת רשב"י במירון בעוד כחודשיים, הודיעו בחסידות תולדות אהרן כי השנה לא תתקיים ההדלקה המסורתית של החסידות במירון. ההדלקה של תולדות אהרן שנערכת מזה למעלה מעשר שנים, ואשר הפכה במרוצת הזמן לאחת ההדלקות הגדולות במירון, אשר נעלו את ההילולא מידי שנה, הפכה כזכור בשנה האחרונה לאסון כבד, בו נהרגו 45 בני אדם, וכעת הודיע עסקן החסידות ר' הערש מיכל הלר במכתב מיוחד כי האדמו"ר אינו מתכוון להגיע למירון בל"ג בעומר יחד עם הציבור בשנה זו.

ל'כיכר השבת' נודע כי בחודש האחרון פעלו גורמים בחסידות יחד עם המשטרה והמרכז הארצי למקומות הקדושים למציאת שטח מתאים מחוץ למתחם הר מירון כדי לערוך את מעמד ההדלקה על פי הנחיות הבטיחות, אך כאשר העסקנים נכנסו אל הרבי, הם שמעו ממנו כי הוא אינו מעוניין לערוך השנה את מעמד ההדלקה במירון.

יצויין כי בחסידות מציינים כי נושא ההגעה של הרבי למירון לא הוכרע עדיין סופית, אך מעמד ההדלקה נכון לעכשיו בוטל.

צפו בתיעוד מהריסת מתחמי "הכנסת אורחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר