"אין מה להצטער"

הגרי"ג אדלשטיין במכתב ניחומים למשפחות הרוגי הפיגוע

"הוא מאושר עכשיו בשמים וטוב לו שם", כך כתב מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, במכתבי ניחומים ששלח למשפחות ההרוגים בפיגוע הטרור הרצחני בבני ברק (חדשות חרדים)

(צילום: אהרן קראהן, פלאש 90)

ראש הישיבה, הגרי"ג אדלשטיין שלח מכתבי ניחומים למשפחותיהם של שני ההרוגים החרדים, תושבי בני ברק, בפיגוע הטרור הקשה בעיר בשבוע שעבר - יעקב ישראל שלום ואבישי דוד יחזקאל הי"ד.

"מובא בגמ' על אחד שנפטר לו בן והגיע אחד האמוראים לנחמו ואמר לו "חשיב את לאתפוסי אדרא" ופירש"י 'חשוב אתה למעלה לתופסך ואת בניך בעוון הדור שצדיקים נתפסים על הדור', והיינו כדי שיתעוררו ויחזרו בתשובה, כך אפשר לומר גם כאן, הנפטר ז"ל הוא חשוב שזכה להשפיע זכויות בסילוקו על עם ישראל ולכפר על הדור ע"י שיתעוררו לתשובה", כתב הגרי"ג אדלשטיין.

הרב התייחס גם לצער המשפחות וכתב: "לכן באמת אין מה להצטער ולרחם עליו, כי הוא מאושר עכשיו בשמים וטוב לו שם. אבל אנו מתאבלים ומרגישים את חסרונו לנו ויש געגועים, אבל אין צריך להצטער, אלא לדעת ולהאמין כי הכל בידי שמים וכל דעביד רחמנא לטב עביד ולכן אין להרבות בצער יותר מחיובי ודיני האבילות שנקבעו בידי חז"ל ויהי רצון שמעתה אך ששון ושמחה ישמע בגבולכם לאורך ימים ושנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר