בקריצה

משבר מתגלגל (מצחוק) // ח' רציני

איך למען השם מספרים לו שהיו בחירות והוא כבר אינו חבר כנסת? שלקחו לו את הרכב והנפיקו לו רב קו עם תמונה יפה? איך מנחיתים על בן אנוש שהיו פריימריז ולא שיתפו אותו!!... // ח' רציני קורץ על משבר מתגלגל ועל איש שאמור להתרגל... (סאטירה)

ח' רציני | כיכר השבת |
(עיבוד: דבי גולד)

לא הייתה מחלוקת שהגיע הזמן ויפה יממה אחת קודם. היועצים כולם בראש אחד הסכימו שהשעה הבשילה כבר מזמן, אולי אפילו כבר בשלבי ריקבון.

לכל הטורים של 'בקריצה' - הקליקו כאן

הוויכוח נסוב על הדרך היעילה ביותר לשיחה שתשיג מקסימום מידע אמיתי שישיב את האיש לקרקע המציאות, עם מינימום נזק פיזי ונפשי לטווח הקצר והארוך.

העניין היה גם טכני. ראש הממשלה לא היה זמין בשום אמצעי טכנולוגי מזה מספר חודשים. נפתלי היה מנותק לחלוטין מכל צליל של קידמה בהיותו טרוד ראשו ורובו בהשכנת שלום בין אוקראינה לרוסיה אי שם ביערות בין בוצ'ה לאירפין. השיחות האינטנסיביות שניהל בין הניצים מנעו ממנו שינה, אכילה ותרופות, מה שגם השליך על סבלנותו וכושר שיפוטו של האיש.

בתחילה היו סבורים אנשי הסגל שנותרו בארץ שאין כאן באמת משהו בהול, "ניתן לַבַּחור לסיים את עסקי תיווכיו חובקי העולם וכשיחזור נספר לו עם רופא", אך ככל שנקפו השבועות וחלפו החודשים ומיודענו התמהמה בניכר, החלו לחשוש הדוברים והאחשדרפנים שהזמן משחק לרעתם. זה כבר לא להודיע לראש ממשלה שהקואליציה שלו על סף פירוק, מה שיגרום לו אי נוחות ומחנק קל בגרון. כעת הם נצרכים להתמודד עם הודעה טִיפל'ה מורכבת יותר....

היאך מבשרים לראש ממשלה שנפגש עם שועי עולם ומנהיגים מכל השפות וצבעי העור, שמתארח בארמונות פאר השוכנים בכל צידי האוקיינוס האטלנטי וזה שאינו, שטס במטוסי מילניום יותר ממה שהוא מצייץ (והוא צייצן אגדי), שהוא כבר לא ראש ממשלה!!! אפילו לא חלופי. שהוא כבר פחות יכול לתווך בין מעצמות ולעצור לעולם ת'נשימות בנסיעות בהולות בשבתות. איך למען השם מספרים לו שהיו בחירות והוא כבר אינו חבר כנסת?? שלקחו לו את הרכב והנפיקו לו רב קו עם תמונה יפה!

איך מנחיתים על בן אנוש שהיו פריימריז ולא שיתפו אותו!! שאשתו וילדיו בחרו במתמודד המתחרה, ושהמפלגה ע"ה שהייתה בראשותו צברה חובות כחול אשר על שפת הים. שבוטלו לו כל הפגישות ביומן, והחמור יותר שבוטלה לו טיסת החזור בעקבות חוק שהעביר ראש הממשלה המכהן שאוסר עליו לשוב לארץ הקודש.

בעיה. בעיה קשה. שהטרידה מאוד מאוד את היועצים בדימוס. עד שמישהו הבריק. וואו הברקה גאונית בפשטותה, שהאירה את כל העלטה. פשוט מאוד.

לא מספרים כלום!

"לשם מה ובשביל מה לצער יהודי בגיל העמידה שרצה הגורל ולא נודע לו על פרישתה של יושבת ראש הקואליציה שלו והמסתעף וגו'?", טען צחי בקול רך. שתמיד היה זה שמרח. "הסיכון בשמיעת הבשורות גדול יותר מהתנגשותו חלילה בטנק רוסי טועה". נימק והבהיל אך גם שכנע את כולם.

איך אומר הפתגם הסיני העתיק... 'לא מספרים בשורות לא טובות גם לא בראשי תיבות'!.

הכל הלך כמתוכנן לשביעות רצונם של כל הצדדים. חודשים ושנים חולפים בנעימים מהפכים פוליטיים נוצרים ומתפרקים, והאיש שלא מתנצל ממשיך במסע התענוגות נטול צער ודאגות! גם התחפרותו הבלתי הפיכה בביצות אוקראינה וקשיי הקליטה הסלולארית סייעה למהלך הכביר. יודעי דבר מספרים כי בימים האחרונים נצפה נפתלי בבונקר מַרצה בהתלהבות לנשיא זלנסקי על כך שגם לו יש בעיות וחריקות בקואליציה בישראל; "הם רבים כמו ילדים קטנים אם להכניס פיתות לבתי חולים..., הכל בסוף מסתדר אל תדאג וולדימיר" ניחם המתווך כשהוא מצרף חיבוק חם לעידוד.

יועצי תקשורת מחוכמים אף דאגו להדק את קשריו עם נשיא ארה"ב הישיש, שקִינְעַינְהָרֶ'ע גם הוא פחות אוחז מה מתפתח בסביבתו. השניים מצהירים הצהרות חשובות ומנהלים מגעים עם כל העולם וזוגתו בארשת פנים דאוגה.

מידי תקופה מצליח המופקע לעלות חיוך על פני כל תושבי המדינה, עת הוא משגר ציוצים בנוסח "עוקב אחר המצב בארץ גם ממרחקים". ו"אקיים את הרוטציה ככתבה וכלשונה. נקודה.". וגם - "אם ייכפו עלינו בחירות נרוץ וגם ננחל הצלחה!...", כשהוא אינו מודע לשלב ההדחה.

החשש הגדול הוא רק מהרגע בו נפתלי יקרא את 'בקריצה'...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר