"אין נקמה יהודית טובה מזו"

סגירת מעגל, 20 שנה אחרי הפיגוע: שוב 'סדר' במלון פארק

תחת אבטחה יתקיים השנה 'ליל סדר' במלון 'פארק' בנתניה עבור 200 פליטים מאוקראינה, 20 שנה אחרי פיגוע הדמים • ברחבי הארץ יסבו רבבות לסדרי ענק • תיעוד נרחב (חדשות)

שלמה מן | כיכר השבת |
מלון פארק אז והיום (צילום: נועם שרון דובר צה"ל, וצעירי חב"ד)

עם ישראל חי: הלילה, 20 שנה בדיוק אחרי הפיגוע המחריד בבית המלון, יסבו מאות אנשים בסדר חגיגי ומרגש שייערך במלון פארק בנתניה. בסדר ייסובו כ-200 פליטים שעלו מאוקראינה.

"הערב כולנו נזכור את ליל הסדר שבו נרצחו עשרות בפיגוע הקשה שעבר על עם ישראל", אמר בהתרגשות הרב מנחם טייכמן, משליחי חב"ד בעיר, שפועל עם קהל דוברי הרוסית במסגרת "צעירי חב"ד בעלייה" שמארגן את הסדר, לאתר Ynet, תוך כדי סידור השולחנות בבית המלון.

הרב סיפר: "הסדר כאן ייערך באולם שבו היה הפיגוע לפני 20 שנה. נעמוד פה הערב עם אבטחה גדולה בבית המלון, נזכור את האירוע הקשה שהתרחש במקום ונחגוג עם הפליטים סדר ראשון בארץ ישראל. היה פה טרור מתועב לפני 20 שנה. הערב אנחנו סוגרים מעגל באנושיות ובעוצמה. נחגוג ונשיר עם הפליטים".

הרב טייכמן, שמארגן את הסדר, מצלם את ההכנות

בצעירי חב"ד אומרים ל'כיכר השבת': "הסדר הזה שסוגר מעגל מבטא יותר מכל את המוחשיות לעם ישראל חי. אין נקמה יהודית טובה מזו מאשר לקיים בדיוק כאן, במקום בו נטבחו באכזריות יהודים רבים על רקע יהדותם, סדר חגיגי ומפואר לזכרם של הקדושים - בו נכריז בקול רם והקב"ה מצילנו מידם".

מלון פארק לא יהיה היחיד. רבבות ישראלים צפויים להסב הלילה במאות סדרי ענק בכל רחבי הארץ. הסדרים ייערכו בין היתר על ידי למעלה מאלף שלוחי חב"ד בישראל בהוראת הרבי מליובאוויטש.

מלון פארק מוכן לחג

בסדרי הענק יוגשו לאורחים כל סימני החג המהודרים לצד ארוחות משובחות. כלל האורחים ירגישו בבית בניווטם של שלוחי חב"ד שיתנו רקע והסבר לפני כל חלק בליל הסדר.

לכל סועד יוגש בקבוק יין אישי, מצות שמורות ומהודרות, הגדה של פסח, סימני הסדר וכאמור ארוחות כיד המלך. הסדרים ייערכו באולמות ענק שנשכרו במיוחד, במתנ"סים, במאהלים ייעודיים ובחלק מהמקומות בתוך בתי חב"ד עצמם.

כל הארץ סדרי פסח
ליל הסדר באילת

חלק מהסדרים ייערכו בשפות מותאמות לקהל היעד: לדוברי רוסית, צרפתית, ספרדית, אנגלית ועוד. סדרים מיוחדים ייערכו גם בבתי רפואה ברחבי הארץ ובבתי אבות.

"הרבי ביקש לעשות כל מאמץ להביא לסדר גם את ה'בן החמישי', זה שאפילו לא מגלה עניין", אומר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב ל'כיכר השבת', "כך שבסדרי הפסח ייסב כל עם ישראל ללא יוצא מן הכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר