בהתנחלות החרדית | צפו

באישון ליל: בית הכנסת נבנה בשיטת חומה ומגדל

תושבי הקהילה החסידית בהתנחלות החרדית, לא קיבלו הקצאה מטעם המועצה עבור בית כנסת, והחליטו להקים תוך פחות מ-12 שעות בית כנסת - באופן לא חוקי | תיעוד (חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
בית הכנסת החסידי (צילום: באדיבות המצלם)

תושבי היישוב מעלה עמוס הופתעו לגלות השבוע, כי בהתנחלות השקטה בה הם מתגוררים, הוקם בית כנסת חדש בין ליל - לדברי התושבים, "בית הכנסת הוקם, בשיטת "חומה ומגדל", הזכורה מימי המנדט הבריטי, אז הקימו יישובים בתוך לילה אחד".

בית הכנסת נבנה מלוחות פאנל ועוד באותו הלילה נתלה עליו שלט: בית הכנסת הכלל חסידי – מעלה עמוס, תוך כדי הבנייה – כבר התקיימה בבית הכנסת תפילת ערבית בהשתתפות עשרות מתושבי היישוב, הנמנים על הקהילה.

אחד ממתפללי בית הכנסת, מספר ל'כיכר השבת' מדוע הוצרכו לבנות בית כנסת במהירות: "לפני למעלה משנה וחצי הגשנו בקשה להקצאת שטח לבניית בית כנסת עבור הקהילה הכלל חסידית ביישוב המונה כ-30 משפחות, התשובה שנאמרה לנו היא הייתה – שיש צורך בגיבוש נוהל להקצאות".

"לאחרונה", מספר המתפלל, "ועד היישוב אישר להשכיר לנו קראוון כחלק מתכנית לפנות את בית הכנסת של קהילת 'ביאלה' החסידית, אך לא היינו מעוניינים בכך מכמה וכמה סיבות ולכן קבלנו החלטה לבנות – התחלנו לנהל את 'מבצע בית כנסת': סימנו שטח שהוא 'מובלעת' בתוך שטחי היישוב ומבחינה חוקית הינו מחוץ לתחום היישוב, ולכן הוא גם לא בתחום השיפוט של המועצה המקומית – בכל הנוגע לתכנון ובנייה, מה שימנע את הדיבורים על פינוי בית הכנסת, ראינו סייעתא דשמיא אדירה בכל צעד, החל משלבי התכנון ועד לבעיות שנפתרו באורח פלא בלי התערבות".

"כשהגיע רגע האמת – התאספו עשרות חברי הקהילה תוך התרגשות, ובנו את בית הכנסת במו ידיהם וזאת למרות החששות מתגובות הציבור למהלך – נוכחנו לראות שרובם המוחלט של תושבי היישוב מרוצה ואף מעודד את המהלך. פנינו לשלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר