צפו בדרמה

ר' משחזרת ל'כיכר': ברגע האחרון אני ובעלי ניצלנו מהטבח

הנס מהטבח באלעד שלא פורסם: ר', טיילה יחד עם בעלה ולפתע ראו את גופת אורן הי"ד ליד הרכב; המחבלים, הבחינו בהם והחלו לרוץ לכיוונם - עם הגרזן ביד ע"מ לטבוח | כך הם ניצלו • צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הבעל בורח מהזירה (צילום: כיכר השבת)

הטבח האכזרי באלעד: בפיגוע ביום חמישי בערב, בו נרצחו שלושה יהודים על ידי בני עוולה, היה נס גדול, המתפרסם הערב (ראשון) לראשונה ב'כיכר השבת'.

ר', הניצולה מהטבח, מתארת את השתלשלות הנס, בשיחה עם 'כיכר השבת': "אני ובעלי יצאנו ביום חמישי האחרון לטייל אחרי השעה שבע בערב, בשלב מסויים החלטנו לחזור לכיוון הבית ועלינו את המדרגות, מכיוון הפארק לרחוב אבן גבירול. אותן מדרגות שדקות אחרי - המחבלים ירדו בהן.

"הלכנו למעלה, לקחנו ימינה לכיוון הכיכר, אחרי הפניה ימינה, הבחנו ברכב לבן ומשהו ברכב עורר את חשדנו, הרגשנו שיש משהו מוזר. התקדמנו עוד כמה מטרים לכיוון הרכב והבחנו שדלת הנהג ברכב פתוחה ולצדה שוכב אדם, אמרתי לבעלי שזה נראה שהוא מתקן את הרכב". אבל לזוג זה היה מוזר למה דווקא שם באמצע הכביש.

ר' ממשיכה לתאר את הצמרמורת הראשונית: "באותו רגע התחיל הסיוט שלא נשכח כל חיינו, ראינו את אחד המחבלים יוצא מדלת הנהג וזה היה ממש מוזר, בעלי היה לידי ופתאום אני שומעת צרחות, שאגות. בעלי התחיל לרוץ".

ר' מספרת כי "רק אחרי זה הבנתי שהמחבלים עם גרזן ביד התחילו לצעוד לכיוון בעלי, המחבל הלך לאט, ואז ראינו עוד מחבל.

"המחבלים התחילו לרוץ לכיוון בעלי עם הגרזנים ביד, הם חלפו לידי ממש כמה מטרים, אני לא רצתי, ואז אני רואה שהם מנסים לתקוף את בעלי עם הגרזן. כבר ראיתי את הסוף, ואני צעקתי להם 'אל תיגעו בו זה בעלי'. אנשים נכנסו לרחוב, ואנחנו צעקנו להם, 'יש פה פיגוע תברחו', זה לקח שניות, במשך דקה הם רצו אחרי בעלי".

וכאן מתארת ר' את מה שניתן לראות בסרטון בראש הכתבה: "פתאום, באמצע המנוסה של בעלי, הגיעה מכונית טויוטה, המכונית הזאת הצילה את החיים של בעלי, מכיוון שזה עצר את המרדף של המחבל. המחבל מרוב תסכול נתן מכה לרכב, אך הרכב נתן גז, והוא הצליח להימלט וכך למעשה ניצלו חייו של בעלי, שהיה יכול להיות הקורבן השני בטבח המזוויע הזה".

לאחר שר' ובעלה ושאר המשפחה התאוששו מהטראומה הנוראה שחוו, ר' מספרת ל'כיכר השבת' כי "אתמול נפגשתי עם האשה שהיתה ברכב, היא סיפרה, שהיא ראתה את בעלי רץ ובורח מהמחבלים, הם לא הבינו מה קורה, אמרתי לה שהיא הצילה את בעלי".

ר' מוסיפה לספר: "אחרי שהמחבל נכשל לרצוח את בעלי בגלל הרכב, המחבלים פנו שמאלה למדרגות, את אותן מדרגות שאנחנו עלינו דקות לפני, בעלי המשיך לרוץ ואני ברחתי לתוך חדר מדרגות, כשברחתי, ראיתי את הבן אדם שנרצח ליד הרכב. הם שחטו אותו, בעלי לא היה בשלב הזה לידי והיו לי תחושות קשות, בגלל שלא ידעתי באותו זמן מה קורה. התקשרתי למשטרה ודיווחתי על מה שקרה, רק אחרי זמן רב העזתי לצאת מפתח הבניין בו התחבאתי".

"הילדים יודעים שהיינו בפיגוע וה' שמר עלינו, הילדה הקטנה שואלת אותי כל מיני שאלות, למה הם הורגים יהודים, למה הם באים לעיר שלנו, היא לא מצליחה להירדם בלילות כי היא מפחדת, אבל ה׳ שמר עלינו", מסכמת ר' את סיפור הנס המסעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר