סמוכים לכפר ערבי

מחדל: גני הילדים בעיר החרדית - ללא שמירה

כמה וכמה גני ילדים בעיר החרדית 'ביתר עילית' נמצאים ללא שמירה כלל - זאת למרות הקרבה של הרחוב בו נמצאים הגנים לכפר ערבי • העירייה הגיבה וטענה: "אין תקציב" (חרדים, ארץ)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
בלי שמירה ראויה. תמונת אילוסטרציה. (צילום: ארכיון כיכר השבת)

מנתון מטריד שהגיע לידי 'כיכר' עולה כי מספר מבנים של גני ילדים הנמצאים בשכונת הרב שך בעיר ביתר עילית נמצאים ללא שמירה ראויה.

בימים של פיגועים חוזרים ונשנים, ובהתחשב בעובדה שבכל יום נכנסים לעיר ביתר עשרות עובדים פלסטינאים לעבודות מגוונות בכל רחבי העיר, העובדה הזו הופכת למפחידה בעיני התושבים.

מדובר ברחוב הנמצא בסמוך לכפר ערבי ומה שמפריד ביניהם הינה גדר ביטחון אחת.

הגנים הנמצאים ברחוב עומדים בתקן הנדרש בשביל שיוכלו לקבל שמירה על ידי שמור חמוש. בכל גן ברחוב ישנם לפחות מאה ילדים ואף יותר.

הורים מודאגים מספרים בשיחה ל'כיכר': "לצערנו גני הילדים בעיר ביתר עילית הפכו לפצצה מתקתקת, כאשר ברוב גני הילדים והמעונות בעיר אין אף מאבטח, בשונה מרוב בתי הספר בעיר שמאוישים על ידי מאבטחים. מדובר באשכולות עם למעלה מ-100 ילדים שבסמוך נמצאים אתרי בניה עם פועלים פלסטינאים מהאזורים המסוכנים ביותר ביהודה ושומרון.

"צריך לקרות אסון בשביל שאנחנו נתעורר? מה שונה הדם של ילדי גני הילדים ממוסדות בתי הספר ברחבי העיר?", שואלים ההורים בכאב ובפחד.

מעיריית ביתר עילית נמסר בתגובה ל'כיכר': "לצערנו, הממשלה הגדירה את מימון המאבטחים במוסדות חינוך, באופן שאינו מספק, כך שהמוסדות עצמם נאלצים לשלם חלק מהוצאות האבטחה. נדגיש כי כל מוסדות החינוך שפנו אלינו מאוישים על ידי המאבטחים, על פי התקן אותו קבעה הממשלה.

"ישנם מוסדות שלא מסוגלים לעמוד בתשלומים אותם קבעה הממשלה, ולפיכך, אין בהם אבטחה קבועה. אנו מתריעים זה שנים רבות על עניין השמירה במוסדות החינוך - שאינה מספקת - אך כאמור, הממשלה אינה מתקצבת באופן מספק את עלויות האבטחה.

"אנו קוראים שוב לממשלת ישראל להתעשת ולהקצות את התקציבים המלאים עבור ביטחונם של ילדי העיר".

תגובת המשטרה טרם התקבלה נכון לעת פרסום הכתבה. לכשיגיבו, נפרסם כאן את תגובתם המלאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר