הנסיעה, השיחה והמצפון | צפו

עדות לפני הרצח: הרגעים האחרונים של אורן בן יפתח הי"ד

אורן בן יפתח הי"ד, שעל פי השב"כ היה זה שהסיע בטעות את המחבלים לאלעד - הסיע לפני כן, את הגר"י לנדו • היום, הרב לנדו סיפר ב'שבעה' על הרגעים האחרונים של אורן הי"ד • צפו (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
עדות הרב לנדו על הנרצח אורן בן יפתח הי"ד (צילום: ללא קרדיט)

הגאון רבי יעקב לנדו רב הקהילה החרדית בשכונת 'גני איילון - אחיסמך' בעיר לוד ואחיינו של ראש ישיבת סלבודקא הגר"ד לנדו, היה האחרון - מלבד שני המחבלים המתועבים, שדיבר עם אורן בן יפתח הי"ד, טרם נטבח באכזריות בפיגוע הנוראי ביום חמישי האחרון באלעד.

לרב לנדו, הייתה הכרות מוקדמת עם עם אורן הי"ד, שנהג להסיע אותו למסור שיעורים ברחבי הארץ. הרב לנדו, היה נוהג לשהות במונית יחד עם אורן, גם לאחר שהסתיימה הנסיעה והיו משוחחים בדברי תורה, חיזוק ואמונה.

ביום חמישי האחרון, כך סיפר הרב לנדו היום (שני), בעת שהגיע לנחם את המשפחה האבלה (אישה, שישה יתומים רכים, הורים ואחים ואחיות. ח"ב) בעיר לוד, "הזמנתי את אורן לקחת אותי חזרה הביתה". לרב לנדו יש שיעור קבוע בבית שמש, והוא נסע עם אורן בן יפתח, מביתו בלוד לבית שמש - שם הוא המתין לו כשעה עד שנגמר השיעור ולאחר מכן החזיר את הרב ללוד.

"אני מרגיש שליחות לבוא ולשתף אתכם בשיחה האחרונה שהייתה לי עם אורן", המשיך הרב, "לפי החשבון, מדובר בפחות מחצי שעה לפני שנטבח - אנחנו נפרדנו בארבע דקות לשמונה".

הרב המשיך ואמר: "למעשה יש לי נקיפות מצפון, כי אורן לא רצה שארד מהרכב ורצה שנמשיך לדבר, אך אני הבהרתי לו שהייתי עושה זאת אלמלא אני ממהר לשיעור תורה נוסף".

עוד אמר הרב: "אנחנו נסענו שעה הלוך שעה חזור - ובאמצע היה השעה של השיעור שמסרתי. במשך כל השלוש שעות, אורן דיבר, כמה הוא קרוב לבורא עולם. אחד הנושאים שהוא דיבר, הוא דיבר על אשתו, נופר, והוא אפילו שוחח איתה באמצע".

"הוא דיבר על עניין שמירת השבת וסיפר על אבא שלו, ועל שמירת השבת, ועל החינוך שהגיע מבית אבא הקשור למשפחת אבוחצירא. ואפילו שחלק מחבריו מעשנים סיגריות בשבת והוא לא ואפילו הוא משלם כסף לאחד החברים שלא יעשן בשבת, והוא שאל אותי מה אני אומר על זה", סיפר הרב לנדו.

הרב לנדו סיפר כי אורן הי"ד לא רצה לקחת ממנו כסף על הנסיעה הארוכה, ורק לאחר דין ודברים הסכים לקחת.

עוד סיפר הרב לנדו שאורן דיבר כל העת על קרבתו לצדיקים לרבי דוד אבוחצירה ועוד, וסיפר על מסירות נפשה של אשתו האלמנה שתחי' לחינוך הילדים ושמירת המסורת,

הרב לנדו הוסיף להאריך בדברים ששוחח עם הק' אורן הי"ד, וציין את גדלות הנפטר שזכה להיפטר מתוך דברי תורה תשובה והתחזקות.

כזכור, אורן הי"ד, היה זה שהסיע מבלי כוונה את שני המחבלים שביצעו את הטבח הנורא באלעד, כאשר הוא היה ראשון הנטבחים, ולאחר שרצחו אותו, יצאו למסע הרג נוסף, בו טבחו ביונתן חבקוק ובבועז גול הי"ד.

על פי דברי הרב, אורן הוריד אותו, דקות לפני השעה שמונה בערב, כאשר מיד לאחר מכן, הוא נסע אל מותו - ולקח את שני המחבלים לאלעד, שם נרצח בשעה 20:30. השם יקום דמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר