אמירה מקוממת ומזעזעת

המנכ"ל: "כך הרחקתי דוסים מרציפי הרכבת - אחרי הלוויה"

מנכ"ל רכבת ישראל, מיכה מייקסנר, הסביר לבכירים בחברה - בשיחה סגורה, איך הוא הצליח להרחיק את הדוסים מהרציפים, אחרי הלווית מרן שר התורה; בוסו: "מצופה מהשרה לפעול בחומרה" (חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
חוזרים ברכבת מהלווית מרן זצוק"ל | בעיגול: מיכה מייקסנר (צילום: חייקי ז'ולטי, צילום מסך)

אמירה מקוממת ומזעזעת: מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר, הוקלט כשהוא מסביר, איך הוא הרחיק את "הדוסים" מרציפי הרכבת, לאחר הלוויתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל.

על פי הפרסום הבוקר (שלישי) ב'ידיעות אחרונות', מנכ"ל הרכבת מייקסנר, קיים שיחה עם עובדים בכירים בערב יום הזיכרון.

במהלך השיחה, הוקלט מייקסנר, כשהוא שיתף את הבכירים איך הוא שלט בקהל הנוסעים החרדים הגדול, שרצו לנסוע חזרה לביתם ברכבת ישראל, לאחר הלוויתו של מרן שר התורה.

לדברי מייקסנר, "אתם יודעים מה מרחיק את החבר'ה האלו - את הדוסים מרציפי הרכבת? איך מרחיקים דוסים מהמסילות? בדרך כלל עושים זאת באמצעות כריזה, הקוראת לכולם להתרחק, אבל זה לא עובד עם הדוסים".

"זה לא עובד", המשיך מייקסנר את דבריו הנגועים בריח לא טוב: "אתה יכול להכריז בכריזה עד מחרתיים וזה לא יעבוד איתם".

"אז מה עשינו", סיפר מייקסנר, "לקחנו שתי עובדות אמיצות שהן הלכו על הקו הצהוב הולוך וחזור, ותאמינו לי זה עבד, כולם עמדו ולא זזו".

חשבתם שכל הבכירים שהיו במקום, גינו בזמן אמת את האמירה המזעזעת הזו? אז תחשבו שוב, כי על פי הדיווח ב'ידיעות', גורם שהשתתף בשיחה סיפר, "הדברים לא זכו לגינוי בזמן אמת. ואני לא חושב שמישהו חוץ ממני שם לב לאמירות של המנכ"ל, זה סתם נשמע כמו בדיחה גרועה".

גורם ברכבת ישראל שנכח בשיחה, סיפר ל-ynet כי הדברים הבוטים לא זכו לגינוי כלשהו בזמן אמת. "אני לא חושב שמישהו חוץ ממני שם לב לאמירות המעליבות האלה של המנכ"ל. זה סתם נשמע כמו בדיחה גרועה".

חוזרים ברכבת מהלווית מרן זצוק"ל (צילום: חייקי ז'ולטי)

מרכבת ישראל נמסר בתגובה ל'ידיעות': “רכבת ישראל גאה על ניהול האירוע המאתגר, בו הופעלו עשרות רכבות בהתראה קצרה, ועל חזרתם בשלום של כלל המשתתפים. דבריו של מנכ”ל הרכבת כוונו לעובדי ועובדות הרכבת, שביוזמה יוצאת דופן ובהתנהלות חכמה ומקצועית שמרו על חיי אדם לאורך כל האירוע. דבריו כפי שמובאים בכתבה הוצאו מהקשרם וצר לנו על כך. ככל שאדם כלשהוא נפגע מאמירה כזו, מנכ”ל הרכבת מתנצל אישית בשמו ובשם הארגון כולו”.

מנכ"ל רכבת ישראל, מיכה מייקסנר הגיב: "הדברים שנאמרו על ידי לא היו צריכים להיאמר. טעיתי צר לי על כך ואני מתנצל. איני מחפש הסברים ותירוצים. זה כמובן לא משקף את אישיותי ואמונותיי ובוודאי לא את השירות והכבוד שאני מקפיד לתת לכל אדם בכל תפקידיי ובוודאי ברכבת. אבדוק את עצמי פנימה איך יצאה תקלה כזו תחת ידי ואתקן להבא. אני באופן אישי נכחתי בכל משך אירוע הלוויה בתחנת בני ברק על מנת ולוודא כי כלל הנוסעים יקבלו את השירות המיטבי ויחזרו לביתם בשלום".

התגובות לאמירה המקוממת

ח"כ אוריאל בוסו אמר בתגובה לדברים: "מדיניות של שנאה ואובססיה כנגד מגזר שלם ביום שציבור שלם מתאבל על אבידה גדולה, יושבים להם עובדי הרכבת סביב שולחן ובמקום לדון בליקויים החמורים של רכבת ישראל, מתעסקים בהתרסה ורדיפה בחסות המנכ"ל, אולי אלו דברים שנאמרים בגיבוי חברי הממשלה אי אפשר כבר לדעת, מצופה משרת התחבורה לפעול בחומרה סביב הנושא".

ח"כ יעקב אשר: "ההתבטאות המתנשאת והפוגענית של מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר, על המגזר החרדי - בזויה וראויה לכל גינוי. אדם שמדבר כך לא יכול לכהן בתפקיד ציבורי. על מנכ"ל הרכבת לזכור כי "הדוסים" עליהם דיבר בזלזול בוטה ומחליא, הם קהל הלקוחות שלו שבזכותם הוא מתפרנס ומקבל משכורת. על שרת התחבורה לנקוט בצעד המתבקש, לאנשים כאלו אין מקום בשירות הציבורי".

ח"כ יוסי טייב: "מנכ"ל רכבת ישראל הוא עובד ציבור ודבריו על המגזר החרדי בזויים וראויים לגינוי מקיר לקיר. מתפלא איפה כל יפיי הנפש שצועקים חמס על אמירה כנגד בית המשפט וכשמדובר על הציבור החרדי הם נאלמים דום. שרת התחבורה, לטיפולך".

מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, התייחסה בדיון בוועדת הכלכלה לפרסום על דברי מנכ"ל רכבת ישראל על הטיפול בחרדים שהיו בדרכם ללוויית הרב קנייבסקי, ואמרה כי אין מקום לדברים של מנכ"ל הרכבת וטוב שהתנצל עליהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר