אחרי שנתפסו עם ציוד השחתה

הוארך מעצרם של הקיצוניים שרצו לחבל בהילולת הרשב"י

מעצרם של ארבעה חשודים קיצוניים הוארך ביממה אחרי שניסו להשחית ולחבל בהילולת הרשב"י במירון שתיערך הלילה • השופטת: "כמות של ציוד וכלי פריצה אינה כמות סבירה" (חדשות חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

אחרי שאתמול בערב נעצרו כעשרים קיצוניים במיניבוס לאחר שנמצא בו ציוד רב שנועד על פי החשד להשחית ציוד ולשבש את ההילולה, בית המשפט האריך הבוקר (רביעי) את מעצרם של ארבעה חשודים ביממה נוספת.

בהחלטת בית המשפט נכתב כי "קיים חשד סביר לביצוע העבירות. כמו כן, קמות להן עילות מעצר של מסוכנות, שיבוש הליכי חקירה והשפעה על עדים."

לצד זאת, דחתה השופטת ת טענת הקיצוניים ל'אכיפה בררנית': "אין בידי לקבל את טענת החשודים לאכיפה בררנית מאחר ועל פי החשד הציוד נתפס בתיקים מתחת לרגליהם."

עוד אמרה כי "הכמות של הציוד וכלי הפריצה אינה כמות סבירה ואף היא מחזקת את החשדות נגד החשודים."
"לא מצאתי כי יש מקום להורות על שחרור החשודים ולו בתנאים מגבילים וזאת לאור עילות המעצר אותן קבעתי לעיל ופעולות החקירה כמפורט במסמך. התוצאה היא, כי אני נעתרת לבקשה ומורה על הארכת מעצרם של החשודים".

יצויין כי נכון להיום בצהריים, ערב הלילולה, לא נרשמו עימותים עם כוחות משטרה למעט כמה אירועים חריגים.

כזכור, שוטרי היחידה המרכזית של מחוז צפון עצרו אמש (שלישי) באזור קדרים מיניבוס עם נשים וגברים, אשר חלקם משתייכים לפלג קיצוני במגזר החרדי.

במשטרה ציינו כי בחיפוש במיניבוס נתפסו ארבעה שקים מלאים בקטרים, סכינים יפנים, פטישים, ביצי צבע, וכפפות שנועדו על פי החשד לשמש לחבלה בתשתיות החשמל, התקשורת, הכריזה, ובמסכים שהוקמו לשימוש בהילולה במירון בעלות של מיליוני שקלים.

שישה מנוסעי המיניבוס נעצרו והועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

"משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את התנהגותם של קיצונים פורעי החוק, שמנסים בכל דרך אפשרית לחבל בהילולה", נמסר מהמשטרה. "פגיעה בתשתיות, מעבר לפגיעה בקיום האירוע וגרימת עוגמת נפש לחוגגים עלולה לגרום לסכנה ממשית לשוהים באתר במקרה שיפגעו תשתיות הפיקוד והשליטה באירוע".

עוד נמסר כי "המשטרה תפעל בנחישות במטרה לאפשר את שגרת התפילות וההכנות במקום ותנקוט ביד קשה נגד אותם פורעי החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר