בתוך תיקי התפילין • צפו

שלושה קיצוניים ניסו להבריח ציוד חבלה למירון - ונעצרו

ברקע האסון הכבד בשנה שעברה ועל פי המתווה המוסדר, המשטרה פועלת במאמצים מרובים על מנת למנוע את ההגעה ממי שאין בידו כרטיס ייעודי ועוצרת לבידוק אוטובוסים בכיוון הצפון (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר (צילום: David Cohen/Flash90)

הילולת רשב"י תפתח בתוך כמה שעות ורבים הקדימו להגיע למירון, ברקע האסון הכבד בשנה שעברה ועל פי המתווה המוסדר, רק מי שקנה כרטיסים מראש, יכול להגיע לאיזור מירון. המשטרה פועלת במאמצים מרובים על מנת למנוע מאחרים את ההגעה.

המשטרה עצרה אוטובוס של חרדים בכביש 1 מירושלים לצפון והורידה את כולם לבידוק, בנוסף, המשטרה עוצרת רכבים פרטיים, מינבוסים ואוטובוסים רבים באיזור הצפון, על מנת לבדוק ולאתר את מי שמתקדם לכיוון ההר בלי כרטיסים.

במקביל לכך, המשטרה מבצעת סריקות באמצעות מסוק ביערות הסמוכים למירון על מנת לוודא כי גם משם לא חודרים אנשים, למרות זאת, על פי דיווחים, ישנם רבים, גם שאינם קיצונים, שהצליחו להגיע להר בלי כרטיסים מוסדרים.

לפני זמן קצר שוטרי היחידה המרכזית של מחוז צפון עצרו שני מיניבוסים האחד באזור קדרים והשני באזור אליפלט. בתוך המינבוסים נתפסו 3 קטינים כאשר בתוך תיקי התפילה שלהם הסתירו קטרים, סכינים יפנים וספרי צבע שנועדו על פי החשד לשמש לחבלה בתשתיות החשמל התקשורת, הכריזה, ובמסכים שהוקמו לשימוש בהילולה במירון בעלות של מיליוני שקלים.

הכלים שנמצאו (דוברות המשטרה)

כזכור, אמש נעצרו כעשרים קיצוניים במיניבוס לאחר שנמצא בו ציוד רב שנועד על פי החשד להשחית ציוד ולשבש את ההילולה, במיניבוס נתפסו ארבעה שקים מלאים בקטרים, סכינים יפנים, פטישים, ביצי צבע וכפפות.

שישה מנוסעי המיניבוס נעצרו והועברו לחקירה בתחנת המשטרה והבוקר בית המשפט האריך את מעצרם של ארבעה חשודים ביממה נוספת.

מדוברות המשטרה נמסר: "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את התנהגותם של קיצונים פורעי החוק, שמנסים בכל דרך אפשרית לחבל בהילולה. פגיעה בתשתיות, מעבר לפגיעה בקיום הארוע וגרימת עוגמת נפש לחוגגים. עלולה לגרום לסכנה ממשית לשוהים באתר במקרה שיפגעו תשתיות הפיקוד והשליטה בארוע".

"המשטרה תפעל בנחישות במטרה לאפשר את שגרת התפילות וההכנות במקום ותנקוט ביד קשה נגד אותם פורעי החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר