גזירות ליברמן נמשכות

רבע מתקציבי מוסדות חינוך החרדים יבוטלו

שר האוצר, אביגדור ליברמן, יוזם קיצוצי ענק ברשתות החינוך החרדיות 'מעין החינוך התורני' ו'החינוך העצמאי'. מוסדות שלא יעמדו בדרישות לימודי ליב״ה, יאבדו רבע מהתקציב (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

גזירה נוספת בדרך: שר האוצר, אביגדור ליברמן, יוזם קיצוצי ענק ברשתות החינוך החרדיות - 'מעין החינוך התורני' ו'החינוך העצמאי', כך על פי פרסום ראשון של ליאל קייזר ב'כאן 11'.

על פי הדיווח, ליברמן מעוניין להוציא לפועל רפורמה במסגרתה, מוסדות שלא יעמדו בדרישות לימודי ליב״ה של המדינה יאבדו רבע מהתקציב שלהן, סכום שמוערך לפי משרד האוצר במיליארדי שקלים.

המטרה המוצהרת של התוכנית היא להגביר את לימודי הליב"ה במוסדות החרדים, אך כמובן שבפועל היא תפגע אנושות במוסדות החינוך החרדים שיאבדו תקציבי ענק.

על פי פרטי התוכנית, ההחרגה של מוסדות הלימוד החרדיים, שמאפשרת קבלת תקצוב מלא למרות הלימודים החסרים - תבוטל. בכדי לקבל בחזרה את התקציב, תלמידי המוסדות ייאלצו לעבור מבחנים חיצוניים באנגלית מתמטיקה ועברית.

עם זאת, יצויין כי התוכנית היא במסגרת תקציב 2023, והסיכויים שהקואליציה הנוכחית תצליח להעביר אותו לפני שתתפרק - לא גבוהים.

הצעד מצטרף לשורת צעדים אותם יזמו ליברמן ובכירים נוספים שפגעו במישרין או בעקיפין במגזר החרדי, כגון גזירת המעונות, המס על החד פעמי, הרפורמה בתחבורה הציבורית ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר