כל השמות והפרטים

שלושה רבנים חב"דיים הוכנסו לרשימה השחורה של רוסיה

בצל התרחקות הקרמלין ממדינות המערב, פורסמה רשימת איסור כניסה לרוסיה כנגד 963 אזרחים אמריקנים, מתוכם גם כמה שנאבקים במעצמה במסגרת פרשת הספרים החב"דית (חרדים בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרבנים שנכנסו לרשימה השחורה (צילום: חב"דפדיה, רבי דרייב, נחלת הכלל)

רוסיה אוסרת על שלושה רבנים מחסידות חב"ד את הכניסה לשטחה, כך עולה מרשימה שהונפקה בשבת האחרונה ונחשפת באתר האמריקני Axios.

בצל התרחקות הקרמלין ממדינות המערב, פורסמה רשימת איסור כניסה לרוסיה כנגד 963 אמריקנים, מתוכם גם כמה שנאבקים בה במסגרת פרשת הספרים החב"דית. כזכור, אך השבוע פרסמנו על התפתחות חיובית בפרשה זו, המעסיקה את החסידות שנים רבות.

המלחמה הרוסית באוקראינה, שדחקה את רוסיה לפינה מבחינה דיפלומטית, לא הרתיעה את פוטין שגם כך לא אוהב מדי את המערב. כך הוחלט לאסור כניסה לרוסיה של מי שפועל נגדה לטענת הרשויות.

ברשימה, שבה כאמור קרוב לאלף רשומים, מככבים יהודים רבים, ביניהם שומרי תורה ומצוות, וגם שלושה רבנים חב"דיים מאגודת חסידי חב"ד בקראון הייטס, או בקצרה אגו"ח, שעסקו במאבק על ספריית אדמו"רי חב"ד שנמצאת במרתפי הקרמלין.

אין כניסה. נמל התעופה במוסקבה (צילום: Shutterstock)

הרבנים החב"דיים הם: הרב אברהם שמטוב, שמנהל את American Friends of Lubavitch (ידידי חב"ד בארה"ב) בוושינגטון, ושעסק בהפעלת לחץ אמריקני על רוסיה; הרב יהודה קרינסקי, הדובר הרשמי ויו"ר המוסדות המרכזיים של חסידות חב"ד העולמית; והרב שלמה קונין, שליח חב"ד הראשי בקליפורניה, ופעיל מרכזי במאבק הספרים.

גם צוות התביעה המשפטי העומד לצד חב"ד במאבקו בבית המשפט העליון, נכלל ברשימה השחורה.

ברשימה עצמה לא נכתב בפירוש כי ההגבלה כרוכה בעניין הספרים, אך האתר 'חב"ד אונליין' טוען כי כנראה זו אכן הסיבה.

מעבר לאלו מופיעים עוד שמות של יהודים חרדיים, לצד חלקם מופיע הנימוק לאיסור הכניסה ולצד חלקם לא. כך למשל ניתן לראות שמות כמו 'משה כהן' ו'אברהם יצחק וייספיש'.

רוסיה מרחיקה את מתנגדיה. הקרמלין (צילום: Shutterstock)

יהודים אמריקנים נוספים ששמם הוזכר ברשימה הם ההיסטוריון והפרשן טים נפתלי, שניתח את יחסי רוסיה-ארה"ב; חברי קונגרס יהודים מהרשימה הדמוקרטית: סטיב כהן, ג'רי נדלר, אלן לוונטל, אנדי לוין, דבי וסרמן שולץ. מהרשימה הרפובליקנית: לי זלדין ודייויד קסטוף.

עוד ברשימה: השחקן היהודי-אמריקני רוב ריינר, שייסד אתר בשם Investigate Russia (לחקור את רוסיה) וטען לנסיונות רוסיים להשפיע על הבחירות האמריקניות ב-2016; העיתונאית סוזן גלזר, שחיברה עם בעלה ספר בשם 'עליית הקרמלין: רוסיה של פוטין ומהפכת הנגד'; ועוד.

שם מעניין נוסף ברשימה הוא הסנטור ג'ון מקיין, שכניסתו נאסרה למרות שמת כבר בשנת 2018, ומותו אפילו צויין במסמך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר