המתפללים שרו

"היה נס גדול": 3 טילים נפלו ליד בית הכנסת בז'פרוז'ה

שעות לפני שהתכנסו לתפילת שחרית, התעוררו יהודי העיר ז'פרוז'ה מרעש אימים של טילים • הרב מספר: "זו הפעם הראשונה שנופל במרכז העיר" • צפו בתיעוד משחרית (בעולם)

שלמה מן | כיכר השבת |
היהודים בעיר הבוקר, אחרי תפילת שחרית (צילום: איגוד הקהילות • תמונה: ДСНС України)

כמעט מאה ימי מלחמה באוקראינה: היום (רביעי), נפלו 3 רקטות לא הרחק מבית כנסת של חב"ד בעיר ז'פרוז'ה שבאוקראינה.

מדובר בעיר בדרום מזרח אוקראינה, הנמצאת על נהר הדנייפר ובסמיכות למקומות אסטרטגים במדינה. בשל קרבתה לאזורי גרעין לא היו הפגזות רבות בשטח העיר.

הרב נחום ערנטרוי, שליח חב"ד השוהה בעיר, עדכן שעל פי הדיווחים המקומיים ישנם כמה פצועים. הרב ערנטרוי חזר אל העיר בשבועות האחרונים, ואף פעל בה בל"ג בעומר. הבוקר, בשעה מוקדמת, הוא התעורר מקול נפילת הטילים.

"היו פיצוצים חזקים והתעוררתי מהרעש", מספר הרב ערנטרוי. "היה לנו נס גדול. ברוך השם שלומי ושלום בני הקהילה טוב. זו הפעם הראשונה שנופל במרכז העיר, 5 דקות הליכה מבית הכנסת".

יהודי ז'פרוז'ה היום, מחוץ לבית הכנסת

במקביל, מוועד רבני ושלוחי חב"ד באוקראינה נמסר כי רבני הקהילות והשלוחים ברחבי אוקראינה נערכים בימים אלו לפעילות מיוחדת לרגל חג השבועות עם אלפי היהודים שעדיין נשארו במדינה.

היום מלאו בדיוק שלושה חודשים מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה ונראה כי סופה של המלחמה עוד רחוק. ברחבי העולם מנסים לאמוד את האבדות של שני הצדדים במלחמה, אך נראה כי לפחות בעתיד הנראה לעין לא יהיה ניתן לשער את גודל האבדות.

כך למשל לפני כמה שבועות הצהיר נשיא אוקראינה זלנסקי כי מדינתו ספגה נזק בסכום אסטרונומי של 100 מיליארד דולרים - נזק שאת חלקו לא יהיה ניתן לשקם בעשרות השנים הקרובות. לצד זאת גם בצד הרוסי ספגו אבידות כבידות, שוודאי בקרמלין לא שיערו לפני ההחלטה לפלוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר