הפרטים מתבהרים

הבכיר האירני שחוסל תכנן להתנקש בחייו של הרב החרדי

בצל הזעם בישראל על חשיפת המידע כי היא זו שעומדת מאחורי חיסול הבכיר בטהרן בתחילת השבוע, הפרטים על ניסיונות ההתנקשות של היעד בישראלים - נחשפים (ביטחוני)

דוד הכהן | כיכר השבת |
טהרן, בירת איראן. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

חסן סיאד חודאי, סגן מפקד יחידה 840 במשמרות המהפכה, האחראית על התנקשויות ברחבי העולם, שחוסל בתחילת השבוע בידי ישראל - ניסה להתנקש בין היתר גם בחייו של שליח חב"ד בבאקו בירת אזרבייג'אן, הרב שניאור סגל.

לפי הדיווח באתר Ynet, ניסיון ההתנקשות בחייו של הרב החרדי אירע בחודש ינואר 2012. לפי התכנון שלושה מאזרחי אזרבייג'ן, שלפי הדיווחים היו בקשר עם המודיעין האיראני, נשלחו להתנקש בחיי שגריר ישראל בעיר ולקבל תמורת הפעולה 150 אלף דולר במזומן.

בתקשורת המקומית נכתב באותם ימים כי השלושה תכננו לרצוח גם את הרב החרדי, שתחתיו פועל בית הספר "אור אבנר" בעיר. אחד מהשלושה אף קיבל רובה צלפים, אקדחים ומטעני חבלה מהמודיעין האירני לשם ביצוע ההתנקשות.

כזכור, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', אמש חשף הניו יורק טיימס כי ישראל הודתה בפני ארצות הברית כי היא זו שעומדת מאחורי חיסולו של חודאי, ביום ראשון השבוע בבירת איראן. הפרסום הוביל לזעם בישראל.

בין ישראל לארה"ב קיים מנגנון סדור באמצעותו ירושלים מעדכנת את וושינגטון בפעולות ביטחוניות שהיא מבצעת, אך זה אמור להיות חשאי לחלוטין, מה שלא קרה בעת הזו, ובישראל מבהירים כי "ידרשו הסברים איך הגיעה ההדלפה".

כעת בישראל עולה רמת הכוננות מביצוע פעולת נקם איראנית נגד ישראל או נגד ישראלים בעולם, בשל העובדה כי שמה של איראן נפגע אף יותר כשישראל מודה בפה מלא כי היא האחראית.

החשש מפעולה עולה בעקבות העובדה כי מייד לאחר החיסול, כשעוד לא היה ידוע רשמית כי יד ישראל הישירה בעניין, כבר הבטיח נשיא איראן, איברהים ראיסי, ש"ארצו תנקום באחראים". גם מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, סיפק הבטחה דומה, אך לא נקב אותה בזמן: "תגובת איראן לכל איום ופעולה תהיה חריפה, אבל אנחנו נהיה אלו שנקבע איך, מתי ובאילו נסיבות. אנחנו בהחלט ננקום באויבים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר