בשכונת שמעון הצדיק

בזמן התפילה בכותל; חרדי נפצע מיידוי אבנים ופונה לבית החולים

בזמן החגיגות בכותל, עימותים אלימים בשכונת שמעון הצדיק במזרח ירושלים. עד כה נפצעו מספר יהודים ויהודי שנפגע באורח בינוני מיידוי אבנים - פונה לבית החולים | צפו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח באייר תשפ"ב | 29.05.22
רכב של יהודי, שנפגע הערב (צילום: חיים גולדברג)

למרות השקט היחסי בו עבר השנה מצעד הדגלים, כעת מתחילים עימותים של ערבים עם כוחות הביטחון ועוברי אורח במספר מוקדים ברחבי מזרח ירושלים.

לפני שעה קלה, בזמן שאלפי אנשים חוגגים את 'יום ירושלים' בכותל המערבי, פרץ עימות בשכונת שמעון הצדיק, כאשר ערבים, שחלקם תושבי המקום, פתחו בפרובוקציות כנגד יהודים - ואף החלו ליידות אבנים.

מספר יהודים נפצעו עד כה מיידוי האבניים במקום, ויהודי אחד נפצע ונאלץ להתפנות על ידי כונני החירום לבית החולים בירושלים. בנוסף, רכב הוצת בשכונה במהלך העימותים.

שני אוטובוסים ממוגנים שבטעות נכנסו לעיסאוויה נרגמו באבנים ולעבר אחד מהם הושלך בקבוק תבערה שהתלקח על האוטובוס. האוטובוסים היו בדרכם לאסוף חוגגים מריקוד הדגלים. מלבד הנהגים לא היו נוסעים על האוטובוסים. הנהגים לא יצאו ללא פגיעות גוף.

במהלך העימותים נעצר מסיבה שעדיין אינה ברורה טל ישובייב, תושב שמעון הצדיק שבזמנו רכבו נשרף כמה פעמים בידי הערבים. עו"ד נתי רום בודק את סיבת המעצר מטעם ארגון חוננו.

טל ישובייב ברגע המעצר (חיים גולדברג, כיכר השבת)

ח"כ בן גביר מסר בתגובה למעצר ולהפרות הסדר: "הפורעים ניצלו את העובדה שאני לא במקום וחוגג את יום ירושלים בכותל, כדי להכות ביהודים, לפצוע ולהרביץ. לקינוח המשטרה פרצה לביתו של טל יושבייב ששהה בביתו ועצרה אותו. חלם זה כאן".

כזכור, מוקדם יותר הערב, במהלך תהלוכת הדגלים לכבוד יום ירושלים החלו מהומות בעיר העתיקה לאחר שחברי ארגון 'לה פמיליה', אוהדי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, שצועדים ברחוב הגיא בדרך לכותל כשהם משתלבים עם צועדי 'הריקודגלים', תוקפים ערבים וכל מה שנקרא בדרכם. המשטרה עשתה שימוש בשני רימוני הלם כדי להרגיע את הרוחות.

הצועדים נחשפו גם לפעילות טרור מצד הערבים, במהלך צעדת הדגלים ברחוב הגיא בעיר העתיקה ערבים ידו אבנים מאחד הגגות לעבר הצועדים. בנוסף, מספר יהודים נפצעו מידוי אבנים של ערבים בשייח ג'ראח. בסמוך לשער האשפות, יהודי נפצע מידוי אבנים של ערבים מסילוואן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר