מרגש ומטלטל

ערב לציון שנה לאסון מירון לאנשי גמילות חסד של אמת

קצת יותר משנה עבר מהאירוע הקשה בו קיפחו את חייהם 45 קדושי מירון ובארגון זק"א ערכו ערב מיוחד ומרגש למלאכי חסד של אמת על פועלם בימים קשים אלו • דמעות נשפכו כמים (ארץ)

מהמעמד המרגש (צילום: באדיבות המצלם)

לציון שנה לאסון מירון, האסון האזרחי הגדול ביותר שאירע מקום המדינה, התכנסו לערב עוצמתי ומרגש מתנדבי זק"א תל אביב לצד אנשי המכון לרפואה משפטית, שעסקו באותם שעות שלאחר האסון בזיהוי ההרוגים והעברתם לקבורה במהירות המירבית ובכבוד. הארוע התקיים באולמי "המרפסת" בבת ים.

הערב שהונחה בטוב טעם על ידי מנכ"ל זק"א הרב צבי חסיד, בא לעשות צדק עם המלאכים האמיתיים, שבניגוד לרושם, עשו מעל ומעבר עד כניסת השבת ומרגע צאתה לדאוג לזיהוי הנפטרים וארגון הקבורה תוך שעות ספורות מרגע הגעתם למכון לרפואה משפטית כגופות אלמונים ועמדו לצד בני המשפחות הכואבות בכל התהליך הקשה.

מהמעמד המרגש (באדיבות המצלם)

ראשון הדוברים היה רב המכון היוצא ורב ארגון זק"א תל אביב הרב יעקב רוז'ה, ששירטט צעד אחר צעד את קורות האסון, החשיבות שבהליך הזיהוי המדויק המתיר עגונות, והתרומה המכרעת של המתנדבים.

עוד נשאו דברים רב המכון הרב אשר לנדאו, שסיפר כי היה זה עוד טרם מלאו שלושים יום לכניסתו לתפקיד, אך חש כי יש מי שעומד לצידו להתמודד עם אסון בסדר גודל כזה והם מתנדבי ארגון זק"א תל אביב. הוא העלה על נס את עובדי המכון שכולם נרתמו לאסון והסדר המופתי של המתנדבים שכל אחד ידע על משימתו ותפקידו בתוך כל המערבולת הנוראה שהיתה באותו זמן.

מהמעמד המרגש (באדיבות המצלם)

דברי ברכה מטעם עיריית בת ים נשא סגן ראש העיר מר אורי בוסקילה. וכן רב מחוז תל אביב רפ"ק הרב אליהו קב את ברכת משטרת ישראל והמחוז.

מנהל המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל, ציין גם הוא את המבחן האמיתי של המכון שעמדו בו רק בזכותם של המתנדבים אשר פעלו כתף אל כתף עם אנשי המכון, ובאותו זמן הבינו כולם את תרומתם המכרעת של מתנדבי זק"א תל אביב.

סגירת מעגל מאותו יום שישי של האסון סגר ח"כ הרב ינון אזולאי, שהיה במכון וראה מקרוב את עבודת המתנדבים, הוא סיפר שלא יכל לשבת בבית וירד למכון יחד עם ח"כ לשעבר הרב יעקב טסלר לעמוד לצד המשפחות, דבר שינק בבית אביו לדאוג לכבוד המת בכל מחיר, והוא נפעם מהעבודה של המתנדבים שלא ראו בעינים כדבריו ועסקו במסירות בטיפול בנפטרים לצד התמיכה במשפחות ועכשיו יש לו ההזדמנות לבוא ולהודות לכל אלו שעשו במלאכה.

מהמעמד המרגש (באדיבות המצלם)

את המשא המרגש והמטלטל במיוחד נשאו ההורים השכולים הרב אביגדור חיות ששכל את בנו ידידיה ז"ל והרב דוד לוי ששכל את בנו משה ז"ל תלמידו של הרב חיות.

הרב חיות העביר מסר של אמונה והתחזקות דווקא מהמקום הנורא והקשה כשהוא מאושפז בבית חולים זיו בצפת ומקבל את הבשורות המרות ולאחר מכן את החלפת גופת בנו בנפטר אחר, הוא העמיק בפסוק שאמר בליל שבת: "להגיד בבוקר חסדיך ואמונתך בלילות", האמונה המתחזקת דווקא בשעת לילה בשעת חשיכה היורדת על האדם.

מהמעמד המרגש (באדיבות המצלם)

לאחריו נשא דברים מרגשים הרב לוי שהוא חברותא עם הרב חיות ויחד התחזקו באמונה ובטחון, דברים שהזילו דמעה מהנוכחים. בסיום דבריהם ביקשו להודות ולחזק ידם של כל מי שסייעו בטיפול בנפטרים והביעו ההערכה והוקרה למתנדבים.

לפני משאם של ההורים ביקש המנחה הרב צבי חסיד, לנצל את ההזדמנות ולבקש את סליחת הרב חיות ומשפחתו על החלפת גופת בנם: "למרות שלא היינו אשמים והדבר נבע מרצון טוב וכוונה טובה של אנשים לזרז את הזיהוי והקבורה, אבל היינו אשמים ואנחנו חשים החמצה ואשמה שעכשיו המקום לבקש סליחה".

מהמעמד המרגש (באדיבות המצלם)

תפילת 'א-ל מלא רחמים' להרוגי מירון נשא החזן הרב שמואל קרישר, כשברקע הוקרן מראות מהדקות של לפני האסון והשירה האדירה לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי עד שהקול נדם.

כל הדוברים הביעו תודה והוקרה לגב' בת שבע שריר שתחי' שיזמה את האירוע לעילוי נשמת בעלה טוביה בן אברהם ז"ל.

מהמעמד המרגש (באדיבות המצלם)
מהמעמד המרגש (באדיבות המצלם)
מהמעמד המרגש (באדיבות המצלם)
מהמעמד המרגש (באדיבות המצלם)
מהמעמד המרגש (באדיבות המצלם)
מהמעמד המרגש (באדיבות המצלם)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר