ריאיון מיוחד ובלעדי • צפו

האב"ד הבכיר זועק: "יש בארה"ב יהודים אנטישמיים ממש"

אב"ד ארה"ב לענייני עגונות, הגאון רבי אריה רלבג, בשיחה עם ישי כהן וחנני ברייטקופף, הוא זועק בכאב על תופעה חדשה - אנטישמיות יהודית מובהקת בארה"ב; "פרוגרסיבים שמאלנים" (חדשות)

הרב אריה רלבג (צילום: כיכר השבת)

הגאון רבי אריה רלבג, אב"ד אגודת הרבנים של ארה"ב וקנדה ובית הדין לעגונות של 'ועידת רבני אירופה' באמסטרדם, העניק ריאיון מיוחד לישי כהן וחנני ברייטקופף, שליחי 'כיכר השבת' לוועידה השנתית של 'ועידת רבני אירופה' המתקיימת בימים אלו במינכן שבגרמניה.

הרב מתעסק בשלל נושאים, אך מה הנושא הכי חשוב מבחינת הרב?

"אני חושב שהנושא העיקרי הוא נושא העגונות. בארץ, אפשר לטפל אבל בחו"ל זהו נושא הרבה יותר מורכב וקשה. אנו עושים לילות כימים, כדי לפתור את בעיית העגונות, אין לנו סנקציות כמו בישראל.

"יש המון בעיות, אני לא אוכל לדבר איך כופים אנשים לתת גט, אבל אנחנו עושים מאמצים חובקי עולם בכל מיני שיטות. רק עכשיו יש לנו סיפור עם סרבן גט שנמצא בדובאי, ואנחנו מקווים שאחרי שנוציא פסק דין, נוכל להפעיל עליו כל מיני סנקציות".

איך באמת מצליחים לטפל?

"כעת, בסייעתא דשמיא הצלחנו בעזרת עורך הדין הגאון שלנו לסדר סנקציות באמסטרדם, ושם, אם אנחנו נותנים פסק דין, אז בית המשפט מחייב את הסרבן לתת גט ואם לא מופעל עליו לחצים כלכליים ואפילו הוא מסתכן בשנת מאסר".

מה הרב אומר על הגיורים?

"חייבים להמשיך את המסורת של גרים, כפי שקבע מרן הרב קוק זצוק"ל, לפני למעלה משמונים שנים, אנחנו רואים עכשיו הרבה בעיות באירופה".

מה הרב חושב על ההתבוללות?

"זו סכנה הכי גדולה ליהודים, זה לא דבר חדש, זה כמה דורות, אבל עכשיו זה נהיה הרבה יותר גרוע. רוב יהדות אמריקה, בפרט הצעירים, הם פרוגרסיביים שמאלניים, אין להם שום זיקה ליהדות, הם שונאים יהודים.

"אני מפחד שבעתיד מי שלא תהיה לו זיקה ליהדות או לישראל, זאת תהיה בעיה, יש כבר היום הרבה יהודים אנטישמיים ויש להם השפעה במפלגה הדמוקרטית וזאת תהיה בעיה גדולה ליהדות אמריקה. עגונות וגרות זאת בעיה, אבל מטפלים בזה, בזה פחות מטפלים".

הרב פגש אנטישמיים יהודיים?

"אני שומע על זה מסטודנטים ששומעים אצלי שיעורים ומגיעים לבתי הדין שלנו. אני גם קרוב מאוד עם 'השחורים', אבל הרבה מהיהודים השמאלנים הרדיקליים, הם שונאי יהודים", סיים הרב בכאב.

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר