חשודים שוחררו

לינץ' אכזרי וקשה בתלמידי ישיבה בירושלים: "אירוע חמור"

פורע ניסה לפתוח את דלת הנהג והחל להתיז גז פלפל מטווח אפס על הבחורים. מהצד השני, ערבי אחר ניפץ בעזרת לום את חלון הרכב, שהתנפץ. הבחורים הצליחו להימלט • החשודים במעשה שוחררו בטענה כי לא מדובר בתקיפה "על רקע גזעני" (משפט)

ב. ניסני | כיכר השבת |
רכב אחרי לינץ'. אילוסטרציה (צילום: ארגון חוננו)

ניסיון לינץ' בירושלים, שנגמר בחסדי שמיים ללא פציעות קשות, הסתיים בשחרור הפורעים הערבים לביתם: האירוע המדובר התרחש לפני שבועיים, בשעה ששלושה בחורי ישיבה בני 18, הלומדים בשכונת נווה יעקב בפאתי העיר, נסעו ברכבם בכביש 'מוסא פלד' הסמוך.

באמצע הנסיעה הבחינו כי מספר כלי רכב ערבים נמצאים סביבם, אחד אף מתקרב לרכבם ברמה הקרובה לתאונה, ולאחר כמה עשרות מטרים, כשהכביש הפך לצר יותר, אף כלי רכב ערביים אחרים התערבו - ומנעו את המשך נסיעתם.

מרגע זה הכל הפך לחלום בלהות עבור הבחורים החרדים, כאשר ע"פ תלונתם ולטענת ארגון 'חוננו', אחד מן הערבים ניסה לפתוח את דלת הנהג, ואח"כ החל להתיז כמות גדולה של גז פלפל מטווח אפס על הבחורים. מהצד השני של רכבם, ערבי אחר ניפץ בעזרת לום את חלון הרכב, שהתנפץ על אחד מבחורי הישיבה. בין לבין, כאשר התוקפים רצו להמשיך בניסיון הלינץ', הצליחו הבחורים להימלט.

כתוצאה מהתקיפה אחד מהבחורים היהודים התקשה לנשום, הסתחרר, הקיא ונאלץ להתפנות באמבולנס לבית החולים. בנוסף, הפורעים גנבו מבחורי הישיבה אשראי וכסף מזומן בסך של 2,750 שקלים.

למרות כל זאת, המשטרה החליטה לשחרר את החשודים במעשה בטענה כי אין מדובר בתקיפה על רקע גזעני. כך לפי ארגון 'חוננו'. בתגובה, עו"ד חיים בלייכר, מארגון חוננו, פנה לפרקליטות וביקש לערוך עיון חוזר בחומרי החקירה, כאשר לשיטתו יש לעצור את הפורעים עד תום ההליכים.

"מדובר באירוע חמור ומקומם, בו מותקפים בחורים יהודים ללא כל סיבה, בגז ובכלי תקיפה, בכביש ראשי של עיר הבירה ולעיני רבים. תקיפה זו חמורה שבעתיים בהיותה חלק ממתקפת טרור ההולכת וגוברת כנגד יהודים במדינת ישראל ובירושלים עיר בירתה בפרט.

"בנסיבות אלו מוכרח למצות את הדין עם החשודים באופן יסודי וחמור, ולמען יראו וייראו. אבקש לעצור בשנית את החשודים במעשה עד תום ההליכים כנגדם, ולהגיש כנגדם בהקדם כתבי אישום חמורים בגין תקיפה הגורמת לחבלה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה", כתב עו"ד בלייכר בבקשתו.

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות אירוע התקיפה, המשטרה עצרה מספר חשודים במעשה. החקירה לוותה על ידי הפרקליטות אשר בשלב זה החליטה לשלוח את החשודים למעצר בית ותנאים מגבילים נוספים.

"למען הסר הספק, נדגיש כי ההחלטה על מעצר בית ותנאים מגבילים בהליך החקירה, אינה מעידה על חפותם או על תוצאות ההליך בעניינם.

"חקירת המקרה נמשכת במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר