"אין אנטישמיות" | צפו

רבה של שטרסבורג בצרפת: "פחדנו מאוד מהמועמד היהודי"

רבה הראשי של העיר שטרסבורג בצרפת, העניק ריאיון מיוחד לישי כהן וחנני ברייטקופף, שליחי 'כיכר השבת' לועידה במינכן, וסיפר על החששות, הלחצים ועל העירוב הפסול • צפו (חרדים)

הרב אברהם וייל (צילום: כיכר השבת)

רבה הראשי של העיר שטרסבורג בצרפת, הגאון רבי אברהם וויל, העניק ריאיון מיוחד לשליחי 'כיכר השבת' לוועידה השנתית של 'ועידת רבני אירופה' שהתקיימה בשבוע שעבר בעיר מינכן שבגרמניה.

היו אירועים אנטישמיים באזורכם - לאחרונה?

"נכון לא קרה שום דבר בזמן האחרון, מלבד מקרה שקרה לפני שלוש נים, אנחנו חיים בזמן האחרון במציאות שקטה מאוד ברוך השם".

לגבי הבחירות בצרפת, הן הביאו באמת אנטישמיות?

"לא, רק שלפני כן, פחדנו מאוד שהמחנה הימני בצרפת ינצח, כי היו בעיות בנוגע לחופש הדת, כמו חופש השחיטה ועוד, אבל עכשיו ב"ה אנחנו רגועים".

הרב חשש מהמועמד היהודי?

"דווקא חששתי מאוד, כי המועמד היהודי הוא נגד הדת ובהחלט פחדנו מכך שהוא יעלה, אפילו שהוא יהודי, אבל יש לו בעיות עם חופש הדת".

היה לכם לאחרונה איזה סיפור מעניין עם העירוב בשטרסבורג, שהתברר שהוא לא כשר?

"נכון, העירוב קיים הרבה מאוד שנים בשטרסבורג, משנת 1947, עליו אחראי הרב הורוביץ שכתב על זה תשובה ארוכה בשו"ת שלו קניין תורה, והתיר לעשות עירוב בשטרסבורג. לאחרונה התברר שהעירוב לא כשר, והשקענו עשרות אלפי יורו כדי לתקן את זה".

עד כמה קיים בקהילה אצלכם החשש מהתבוללות?

"בהחלט, זה קיים גם אצלנו, אולי פחות ממקומות אחרים, כי אנחנו עושים מאמצים גדולים, למנוע זאת. אנחנו משקיעים מאמצים אדירים לקבל את כולם לבתי הספר של הקהילה היהודית, אפילו שאין לנו מקום".

הרב מעודד את הקהילה לעלות לישראל?

"אנחנו חושבים שיש בזה סיכון, זה תלוי כל אחד לגופו. צריך לדאוג קודם כל שכל מי שעולה יהיה מסודר עם מוסדות טובים בישראל, אחרת כל העלייה לא שווה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר