"דסקאי מודיעין"

אות הצטיינות לצעיר החרדי מהיחידה המסווגת

א', צעיר חרדי בן 23, גדל ולמד בישיבות ליטאיות - וכיום, משרת ביחידה מסווגת במג"ב; היום, הוא קיבל אות הצטיינות מהנשיא, וכעת הוא מספר ל'כיכר השבת' על תפקידו (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הנשיא וא' (צילום: באדיבות המצלם)

במסגרת שבוע ההצדעה למתנדבי השירות הלאומי-אזרחי תשפ"ב, התקיים היום (שלישי) טקס חגיגי בבית הנשיא בירושלים, במהלכו נשיא המדינה יצחק הרצוג העניק אותות הצטיינות ל-27 מתנדבות ומתנדבים נבחרים, על תרומתם והתנדבותם המשמעותית לטובת החברה והמדינה.

בין 27 המצטיינים היה רש"ט א', צעיר חרדי שמשרת בתפקיד מודיעיני ביחידה מסווגת של משמר הגבול. רש"ט א', רווק בן 23 מבית שמש, למד בישיבה גדולה באיזור ירושלים, וכיום משרת בתפקיד דסק מודיעיני ביחידה מסווגת של משמר הגבול.

במסגרת תפקידו, א', שגדל בישיבות ליטאית ומוכרות, עוסק באיסוף וניתוח מודיעין ותיכנון פעילויות על בסיס טכנולוגיות.

הנשיא וא' (באדיבות המצלם)

א', ששמו אסור בפרסום, מספר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "כשהגעתי לגיל גיוס התחלתי להתעניין בתחום המודיעין, ניסיתי להיכנס והגעתי עד השירות שלי במשמר הגבול היום, יחידה ששמה אסור בפרסום. התפקיד שלי ביחידה הוא הפקדת וניתוח מידע בשגרה, בתרגילים ובמצבי חירום".

א', הוא דסקאי מודיעין, חלק ממחלקת המודיעין ביחידה, תפקידו הוא לנתח את תמונות המצב ולהעביר אותה לכוחות בשטח במצב חירום.

"בתפקיד הרגיש הזה נחשפים להרבה מידע רגיש, בימים של שגרה ובימים רגישים ביטחונית בפרט נכנס הרבה מידע, היכולת שלנו היא לנתח במהירות האפשרית מידע. למשל, כשמגיע מידע על מחבל ביחידה צריכים לעבוד במהירות כדי להגיע לאיתור מהיר ולסיכול", הוא מספר בסיפוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר