לאור חילולי השבת

"השבת מתביישת"; רבני פתח תקווה בכינוס חירום

ביוזמת רב העיר הגאון רבי מיכה הלוי התכנסו עשרות ראשי ישיבות, רבני שכונות ורבני קהילות בעיר פתח תקווה לכינוס חירום וזעקה על התרחבות חילולי השבת ברחבי העיר (חרדים)

(צילומים: עדי גינזבורג)

בעקבות הפגיעה המתרחבת בקדושת השבת ברחבי העיר פתחת תקווה, הן על ידי רשתות מסחריות והן על-ידי חנויות שנפתחות בזה אחר זה, התכנסו רבני העיר מכל החוגים בראשותו של רב העיר הגאון רבי מיכה הלוי, לכינוס מיוחד לחיזוק שמירת השבת ושומרי השבת בעיר.

אל הכינוס הגיעו בזה אחר זה ראשי ישיבות, רבני שכונות ורבני קהילות מרחבי העיר פתח תקווה מכל העדות והחוגים. בכנס, הוצגו לרבנים עדכוני ועדת השבת, בנשיאות הגאון רבי דוד סלומון ובראשות הרב ישראל אלפר בנוגע לפרצות חדשות וחמורות בחומת השבת בעיר על ידי רשתות מסחריות המקיימות מסחר בשבת בניגוד לחוק ולעיתים אף תוך הטעיית ציבור הצרכנים ביחס לכשרות. את הכנס הנחה הרב דניאל קטנוב ממשמרת השבת.

רבה של פתח תקווה, הגאון רבי מיכה הלוי אמר כי "התכנסנו כאן כולנו לכבודה של השבת שלצערנו נמצא כעת בביזיון". הרב הסביר כי המושג ההלכתי "מחלל שבת בפרהסיא" מתייחס לכך שמובן מאליו שהפרהסיא, המרחב הציבורי של העיר, חייב להקרין כולו את כבודה של השבת כך שאותו אדם שחושב חלילה לחלל את השבת יחוש שמעשיו אינם מתאימים.

הרב הלוי הוסיף בכאב כי "היום יש חילול שבת בפרהסיא גם ביום חול. עצם זה שניתן לכתוב 24/7 זה חילול כבודה של השבת בפרהסיא. אם אנשים יכולים לא להתבייש בזה, לא להצניע את זה מפני הפרהסיא של העיר – עיר ואם בישראל, פתח תקווה שיסודה בהררי קודש באנשי ירושלים והמשכה אצל מרן הרב הראשי הרה"ג ברוך שמעון סלומון זצ"ל אשר לחם באומץ נגד ביזוי השבת במרחב הציבורי בעיר - הרי שאנחנו כולנו צריכים להוסיף באחריות כלפי הפרהסיא של העיר".

"במצב כעת השבת מתביישת! עם ישראל מתבייש! אנחנו צריכים להיות נציגים של עם מקדשי שביעי", הוסיף הרב.

ראש ועדת השבת הרה"ג רבי ישראל אלפר, סקר בפני הנוכחים את ההתמודדות למען שמירת קדושת השבת מימים עברו ועד עתה.

הגאון רבי דוד סלומון, ראש ישיבת 'נחלת דוד' ונשיא ועדת השבת, עסק במסירות הנפש של אביו זצ"ל בעניין שמירת השבת בפתח תקווה ועל פעילותו על פי גדולי הדור לשמור על קדושת השבת הן במחאה אף כשהדבר היה כרוך אפילו בספיגת מכות ומאידך בהסברה בדרכי נעם על מנת לקרב את לב הציבור ואת בעלי העסקים לקדושת השבת.

הגאון רבי משה פינטו, ראש ישיבות 'פאר משה' ורב שכונות הצפון ומרבני תנועת ש"ס בעיר, הציג הצעות אופרטיביות כיצד לחזק את בעלי העסקים שומרי השבת בעיר ואת תודעת השבת בקרב כלל הציבור ולעורר את הרצון של אותם העסקים הפתוחים בשבת או השוקלים חלילה לעשות זאת, להצטרף אל הרוב המוחלט של העסקים שומרי השבת.

בסיום הכנס החליטו הרבנים על שורת צעדים מעשיים ובראשם יציאה בקריאה מאוחדת שתצא לציבור בימים הקרובים, על ידי כלל רבני העיר מכל החוגים, לקחת אחריות על שמירת השבת במרחב הציבור על ידי הקפדה על רכישה מחנויות ורשתות שמורות שבת בלבד.

בין הרבנים שהשתתפו בכינוס: הגאון רבי מיכה הלוי; הגאון רבי מרדכי רבינוביץ; הגאון רבי יקותיאל רוזנבאום; הגאון רבי מאיר בטיסט; הגאון רבי דוד סלומון; הגאון רבי משה פינטו; הגאון רבי בן ציון רוזנברג; הגאון רבי צבי אלימלך הורביץ; הגאון רבי צבי לאו; הגאון רבי יוחנן מא"י; הגאון רבי שמואל אברהם; הגאון רבי אילן אלסטר; הגאון רבי אביעד אשואל; הגאון רבי אבשלום בידני; הגאון רבי משה בלום; הגאון רבי יוסף בן חמו; הגאון רבי חיים בריסק; הגאון רבי אליקים גלניר; הגאון רבי ישראל דוידוביץ ועוד עשרות רבנים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר