בוועדה נחשף | צפו

המצלמות במכת"ז מתעדות - רק מתי שהמשטרה מחליטה

במהלך דיון בוועדה לביטחון פנים, בנוגע לשימוש במכ"תזיות בתוך מקומות מגורים, נחשף, כי המשטרה משתמשת במצלמות במכת"זית - רק מתי שנראה להם לנכון; מקלב: "פגיעה בחפים מפשע" (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מכת"ז בירושלים בפעולה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במהלך דיון שנערך הבוקר (רביעי) בוועדה לביטחון פנים, נחשף, כי המכת''זיות מצוידות במצלמות, אך הן אינן מתעדות - רק במקרים שנראה להם.

ועדת ביטחון הפנים של הכנסת, דנה הבוקר בהצעת החוק של ח"כ אורי מקלב לצמצום השימוש במכת''זיות בסביבת מגורים, על פי הצעת החוק כל הפעלת מכת''זית תחייב את משטרת ישראל לתעד את הפעילות, בכדי להגן על אזרחים עוברי אורח שנפגעים מהכלי, את התיעוד יחויבו להעביר לאזרחים שיבקשו אותו.

במקביל, המשטרה תקדם תיעוד של כלל פעילות השוטרים בשטח, התיעוד יכלול את כלל פעולות השוטרים במגוון הכלים הקיימים במשטרה. עוד הובהר בוועדה, כי במשטרה יפתחו תחליף לבואש שיהיה בעל השפעה מצומצמת יותר.

מקלב בדיון היום (ערוץ כנסת)

חבר הכנסת אורי מקלב שכאמור יזם את החוק, פתח את הדיון והסביר כי המכת''זית הוא כלי בעל חסרונות, בעל פגיעה רחבה בסביבה ובאזרחים חפים מפשע. ברכוש ובגוף. לא יכול להיות שהכלי מפעל באזור מגורים ובלתי מעורבים יפגעו. "המכת''זית הינה כלי משחית רכוש ופוגעני. זו הצעה שהיא גורם הרתעה, כאשר יש צילום זה ירתיע משימוש לא ראוי. וגם נפגעים יוכלו לקבל את התיעוד לאירוע", אמר מקלב.

הצעת החוק נתמכה על ידי חברי הכנסת רבים מכל חלקי הכנסת, גם פקידים שונים תמכו בה, הייעוץ המשפטי לוועדה הבהיר כבר בפתח הדיון כי מדובר הצעה חשובה שמביאה איזונים.

בשל כך שמדובר בשאלה ערכית ומוסרית - מה שגרם לח''כים רבים לחתום על ההצעה, וכן גם בלשכת עורכי הדין תמכו בהצעת החוק ואמרו, כי זה חוק מבורך שיביא להגברת אמון הציבור. כך גם נציגי מח"ש שהסבירו, כי החוק יתרום רבות לחקירות כנגד השוטרים.

"יש מצלמות במכת"זית" | צפו (ערוץ כנסת)

מכת"ז עם מצלמה

בדיון התברר, כי כבר היום כל המכת"זיות מצוידות במצלמות אך הן אינן מתעדות את הפעילות, אלא במקומות שנראה להם.

בתחילת הדיון, ביקשו במשטרה להצדיק את פעילות המכת''זיות ואמרו כי כל השימוש הוא רק במקרים של הפרות סדר חמורות וטענו כי הוא 'כלי אפקטיבי מאוד'.

מכת"זית משפריצה לתוך הבתים בבר אילן בירושלים

אך לאחר דברי חברי הכנסת, שהסבירו, כי הכלי נועד להרתיע אנשים מלהגיע למקום, נאלצו במשטרה להודיע כי הבואש לא נועד להרתיע או לפגוע בחפים מפשע, כן הודיעו כי הם מפתחים חומר חדש בעל טווח השפעה קצר יותר.

בנוסף הודיעו במשטרה, כי הם מקדמים מהלך כולל לתיעוד כלל הפעילות של השוטרים בשטח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר