והתחייב שוב | צפו

כך אריה דרעי הסביר למה לא חוקק את חוק 'רישום אזורי'

בזמן כהונתו כשר הפנים, שנים אחרי ההתחייבות המפורסמת להעביר את חוק 'רישום אזורי' לסמינרים, אריה דרעי התראיין ל'כיכר השבת' והסביר מדוע החוק לא עבר והתחייב שוב (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

שבע שנים לאחר שחזר להנהגת ש"ס, שבע שנים לאחר שהתחייב בריאיון ל'כיכר השבת' להעביר את חוק רישום אזורי לסמינרים, חוק זיעצור את אפליית הבנות הספרדיות שכל חטרן שנולדו להורים ספרדיים, יו"ר ש"ס, אריה דרעי, התראיין ל'כיכר השבת' והסביר מדוע החוק לא עבר אך התחייב שוב להעבירו, דבר שכידוע לא קרה.

כפי שדווח אתמול (רביעי) בפרסום ראשון ב'כיכר השבת', יש מאות בנות, רובן בנות הציבור החרדי ספרדי, שטרם שובצו לסמינרים לשנת הלימודים הבאה, כמובן שלא מדובר בבעיה חדשה, אלא שבשנים האחרונות הייתה רגיעה בנושא, וכעת הבעיה צפה במלוא כוחה.

הריאיון התקיים בזמן כהונתו של דרעי כשר הפנים. דרעי נשאל על הבטחת חוק רישום אזורי והשיב: "גם זה נושא.. זה נושא שבגלל השת"פ ההדוק שהלכנו ביחד עם המפלגות החרדיות, לא נלחמתי על זה ב'ויהרג ובל יעבור'. למרות שאתה שואל אותי? אני לא יכול להסתיר. אין פתרון יותר טוב מזה, לא שנתי את דעתי. רק בגלל שהיו לנו הרבה חוקים וזה היה בנפשם הדבר אז הורדתי את זה.

"אין ספק שזה הנושאים שאנחנו חייבים לקדם אותם. כשאני אמרתי שהשיתוף פעולה שהיה עם 'יהדות התורה' - לא יחזור למה שהיה, למדנו את הלקחים, אפשר לתת לי סטירה, פעם, פעמיים שלוש. נגמר. אנחנו נדאג לעצמינו".

כזכור, בריאיון אחר ל'כיכר השבת', לפני תשע שנים, התבטא יו"ר ש"ס דרעי: ""עד לפני כמה שנים, הבעיה הייתה מתחת לשולחן, אף אחד לא רצה להודות בה. טוב אתם עושים שאתם לא מרפים בעניין הזה, אסור להרפות".

ההתחייבות הראשונה של דרעי

"אל תשכח שאנחנו באופוזיציה", תירץ אז דרעי והוסיף, "אנחנו לא קואליציה שיכולים להשפיע עם תקציבים וכדומה. אבל למרות שאנחנו באופוזיציה, אני חייב להגיד לך, אין ברירה אחרת - משרד החינוך הוא המשענת שלנו".

"אנחנו משתפים פעולה עם משרד החינוך, הם סוף סוף נתנו לי תשובה חיובית, שר החינוך (שי פירון. י"כ) אמר לי שהם מוכנים ללכת על שיתוף פעולה שהסמינרים יהיו איזוריים, כמו בתי ספר יסודיים. המשמעות שכל בת שלומדת ביסודי היא תמשיך ללמוד באופן אוטומטי בתיכון, באותו מבנה ובאותו מקום".

"המשמעות של זה", הוסיף דרעי בריאיון לפני תשע שנים, "שהמונופול יישבר, אי אפשר לשבור אותו בלי חקיקה. זאת הצעה שהצעתי כבר הרבה שנים, משרד החינוך התנגד, הוא הבין את הבעיה והוא הסכים. אני מקווה שבמושב החורף נשלים את החקיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר