"קיימו את החלטת 'המועצת'"

מנהלת הסמינר זועקת; "יש פתרון מיידי לבנות הספרדיות"

600!! בנות נכון להיום, ללא סמינר - ללא עוול בכפן, לרצח הנשמות המזעזע הזה יש פתרון? מנהלת סמינר ספרדי בי-ם, אומרת ל'כיכר'," יש פתרון מיידי - נציגי ש"ס: קיימו את החלטת המועצת" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, בנות סמינר (צילום: פלאש 90)

יממה לאחר חשיפת 'כיכר השבת' על כ-600 בנות, רובן ספרדיות, שטרם שובצו לסמינרים בירושלים, אחת ממנהלות הסמינרים הספרדיים הטובים בירושלים, טוענת בשיחה עם 'כיכר השבת', כי כעת נוצרה הזדמנות להרים את הסמינרים הספרדיים ולקיים את החלטת מועצת חכמי התורה בראשות ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת'.

"בשבע שנים האחרונות החלישו אותנו", פותחת מנהלת הסמינר את השיחה: "מאז שש"ס קיבלה את תיק החינוך החרדי בעירייה, נוצר מצב בו יש מטרה ברורה: לשבץ כמה שיותר בנות ספרדיות לסמינרים אשכנזיים. ואכן, שנה אחר שנה משפחות איכותיות מהציבור הספרדי, כאלו שלא חלמו על סמינרים אשכנזיים, החלו להכניס את הבנות לסמינרים אשכנזיים במקום שיבואו אלינו לסמינרים הספרדיים".

לדבריה: "אין שום סיבה שהנציגים הספרדים בעירייה ימשיכו 'לבנות' את הסמינרים האשכנזיים. כן, גם אם אמא לא תאהב את ההחלטה, בדיוק בשביל זה הם נשלחו לעירייה, לקבל החלטות ציבוריות. הם צריכים כבר השנה לקבל החלטה: כל הבנות הספרדיות ישובצו בסמינרים ספרדיים, יש חמישה סמינרים איכותיים לציבור הספרדי, תשבצו את הבנות לשם, ככה במשך שנתיים שלוש והבנות הספרדיות ירוצו לסמינרים הספרדיים".

כשאריה דרעי התחייב לפני 9 שנים: "נעשה חוק רישום אזורי" • צפו

"כמו שקרה עם התלמודי תורה והישיבות", מסביר המנהלת ומוסיפה; "מי שילך כמה שנים אחורה - הורים השתוללו כדי שהילדים שלהם יילמדו בתלמודי תורה אשכנזיים, העירייה לא שיתפה פעולה, ההורים שלחו לספרדיים, והנה היום תלמודי התורה הספרדיים בירושלים הם מהטובים שיש בעיר".

"מי שהצליחה להתקבל מבלי התערבות של העירייה, בהחלט שתלך ללמוד בסמינר האשכנזי", מדגישה המנהלת: "גם זה ייפסק עם השנים אבל תמיד יהיו את האחוזים שיעדיפו ללמוד אצל אשכנזי, עליהן אני לא מדברת. אני מדברת בעיקר על הבנות שממתינות לשיבוץ עירייה, הן צריכות להישלח לסמינר ספרדי".

המנהלת הסבירה: "בתוך כ-600 הבנות שלא שובצו עד כה יש מאות בנות ספרדיות 'איכותיות', מהמשפחות הטובות, למה לשלוח אותן לסמינר אשכנזי? תביאו אותן אלינו, תפארו את הסמינרים שלנו, למה תמיד ללכת ולהפוך את האשכנזיים ל'איכותיים'.

חשיפת 'כיכר השבת' לפני כשנתיים

"ברגע שהעירייה משבצת את הבנות הספרדיות האיכותיות אצל האשכנזים, באופן אוטומטי הסמינרים הספרדיים מקבלים את הבנות הפחות 'איכותיות', ואז נוצר מצב שיש טענה שהאשכנזים יותר טובים, למרות שאצלנו הן מקבלות איכות לימודים בכמה רמות יותר גבוהות ממקומות אחרים".

מנהלת הסמינר מדגישה: "זאת לא בקשה שלי, זאת החלטה רשמית של מועצת חכמי התורה, מרן ראש הישיבה נפגש עם נציגי ש"ס לפני שנתיים והודיע להם שזאת ההחלטה שלו, שהעירייה תשבץ בנות ספרידות רק לסמינרים ספרדיים, החלטה דרמטית, מה שנותר כעת זה לקיים את ההחלטה של מרן. יש לנו הזדמנות לעשות את זה".

"יתרה מזאת", מסיימת המנהלת: "צריך להבין בת ספרדייה שמשובצת בסמינר אשכנזי - באופן אוטומטי היא תקבל יחס של 'סוג ב', יחשפו אותה, לא יאפשרו לה באמת לצמוח. אצלנו היא מראש מקבלת יחס של 'סוג א', זה לטובתן, גם אם הן לא מבינות את זה לפני שהן מתחילות את שנת הלימודים".

מנגד, בכיר בעיריית ירושלים טוען בשיחה עם 'כיכר השבת': "אי אפשר לכפות על בנות ללכת למקום שהן לא רוצות. ההורים לא מוכנים, זה לא עובד בכוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר