נפילת שלטון בנט

אריה דרעי חוזר לכנסת, האם ימונה גם לשר?

עם החלטת נפתלי בנט ויאיר לפיד לפזר את הכנסת ולצאת לבחירות מוקדמות, בש"ס החלו להיערך לקמפיין הבחירות • החשש: איתמר בן גביר • הבשורה: דרעי חוזר לכנסת (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש)

לאחר פסק זמן קצר יחסית, יו"ר ש"ס, אריה דרעי, צפוי לחזור ולכהן כחבר כנסת בעוד כארבעה חודשים בסיום מערכת הבחירות שנפתחה אמש (שני) רשמית.

כזכור, דרעי פרש מתפקידו כח"כ במסגרת הסדר הטיעון עם היועץ המשפטי לממשלה דאז אביחי מנדלבליט, וזה בכדי שהפרקליטות לא תדרוש 'קלון' על העבירות בהן הודה והורשע.

עם זאת, פרישתו של דרעי הייתה לכנסת אחת וכאמור הוא צפוי לעמוד בראשות רשימת ש"ס לכנסת ה-25. מנגד, טרם ברור האם דרעי יוכל לכהן כשר, במידה ותוקם ממשלת ימין בשותפות עם ש"ס.

במידה ודרעי יבקש להתמנות לשר בממשלה, היועצת המשפטית, גלי בהרב-מיארה, תצטרך להכריע האם לפנות לבית המשפט לדרוש להטיל עליו קלו. מה שברור, שלבסוף מי שיכריעו האם דרעי יוכל להתמנות לשר יהיו אלו שופטי בג"צ.

כזכור, יממה לאחר שבית משפט השלום קיבל את הסדר הטיעון, דרעי יצא להתקפה נגד הפרקליטות וטען דמו נשפך וכי אם לא היו קוראים לו 'אריה מכלוף' - לא היה מוגש נגדו כתב אישום.

בתגובה אמרו גורמים בפרקליטות: "כרגע הוא אזרח ולא ניתן להטיל עליו קלו אבל אם יבקש לחזור לחיים הפוליטיים כחבר כנסת או כשר, אין ספק שהפרקליטות תבקש להטיל עליו קלון, בין השאר מהטעם שהוא לא כיבד אפילו את הסדר הטיעון שנעשה עמו".

ובמסגרת הפוליטית ש"ס צפויה להיאבק על כל קול ולהתמודד מול הזליגה לעבר ח"כ איתמר בן גביר ובמקביל בירידה במספר המצביעים. בבחירות האחרונות ש"ס שמרה על כוחה הפוליטי אך בפועל איבדה כ-40 אלף מצביעים בהשוואה לבחירות לכנסת ה-23.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר