בדיון מיוחד בכנסת

אמא של הנעדר מוישי קליינרמן פרצה בבכי; "אין לי חיים" • צפו

בדיון שנערך היום בכנסת, בנושא התמודדות המשטרה בחיפוש אחר נעדרים, השתתפו ההורים של מוישי קליינרמן, שנעדר 87 יום; האם פרצה בבכי כשדיברה על בנה; צפו (חרדים)

מישאל לוי | כיכר השבת |
גיטי קליינרמן, בדיון היום בוועדה (צילום: דוברות הכנסת)

היום ה-87 להיעדרותו של הנער משה קליינרמן ממודיעין עילית: ועדת ביטחון הפנים ערכה היום (שלישי) דיון בהתמודדות המשטרה עם חיפוש אחר נעדרים - הדיון, הוא בעקבות היעלמותו של מוישי.

יו"ר ועדת ביטחון פנים, ח"כ מירב בן ארי, פתחה את ישיבת הוועדה היום ואמרה:" יש סוגיה חשובה ובוערת פנו אלי ונעתרתי לקיים דיון כולל פניית יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי. למרות שהוועדה לא מטפלת בנושאים ספציפיים, אנחנו נתייחס להיעלמות של מויישי קליינרמן ובנושא הרחבת הטיפול בנעדרים ולגבי מאמצי החיפוש אחריו".

אמו של מוישי קליינרמן שנעדר 87 ימים, גיטי קליינרמן, אמרה בבכי בדיון: "אין לי חיים. איך אני יכולה לטפל בשאר הילדים בבית . אני מרגישה שאין אף אחד שמחזיק את הפרשה של מוישי. 2080 שעות אנחנו נמצאים בסיוט מתמשך. הראש שלי לא מרוכז. אני מבקשת מכל הגורמים שיש להם השפעה ומה שלא יהיה בסיפור שלו, להחזיר אותו הביתה".

האם אמרה בדמעות: "לפחות שיהיה קצה חוט. אין לנו מושג מה עובר הילד הזה. האם הוא חי או מת. נפל לוואדי לתהום? אין לי מילים."

אביו של מויישי, הרב שמואל קליינרמן, אמר בדיון :"מדובר בחיים של ילד והמדינה צריכה לקום על הרגליים. אנחנו מאד חוששים שמדובר בחטיפה. מדובר בילד שמחובר למשפחה שהיה תמיד מתקשר. מישהו מחזיק בו אולי לאומני או פלילי. אי אפשר להחליט שלא מדובר בזה".

ח"כ אורי מקלב אמר בדיון: "אני מקווה שהדין הזה יביא לטיפול טוב יותר של משטרת ישראל בחיפושים אחר הנער. אני מלווה את החיפושים מראשיתם, היינו בקשר עם אנשי המשטרה אך יש צורך בהרחבת החקירה והחיפושים. כל הקשיים שנתקלנו בהם היו בגלל שלא צוות החקירה ריכז את את הנושא אלא המשפחה".

"יש להרחיב את מרחב החיפושים, להביא את זה למודעות הציבור, הציבור החרדי ייתן את כל כולו למען החיפושים במתנדבים ובעזרה אך משטרת ישראל חייבת לתגבר את החיפושים ולהביא את העניין המקצועי ולהדריך מה לעשות.

‏ח"כ יוסי טייב אמר בדיון: "יש תחושה שפעם אחר פעם הציבור החרדי הופך לסוג ב'. לא ייתכן שהורים יישארו 87 ימים ללא מענה. תסתכלו מי חברי הכנסת שנמצאים פה? האם הפכנו את זה לנושא חרדי? ילד הוא ילד! אני לא אתן שתהיה איפה ואיפה, אני מקווה שיהיו תשובות נכונות מדוע דרכי התגובה של המשטרה הם שונים".

חבר הכנסת טסלר, אמר: "האימא אמרה לי: 'התחושה שלי - שמוישי חי. אני מדברת איתו כל יום. זה תחושה של אימא, לב של אימא. אנחנו לא מדברים פה על חפץ, מדברים בנפש".

רפ"ק אריאל גד, ראש חוליית נעדרים במשטרה, ציין בפני הוועדה את נוהל החיפוש אחר נעדרים ואמר: "המשטרה מתמודדת עם 25 אלף נעדרים בשנה. ברגע שיש דיווח אז כל התחנה מתגייסת לטפל באירוע הזה כולל חקירות , בילוש ועוד. ואם זה קשור לגזרה של תחנה אחרת אז גם היא תתגייס למאמצים. המשטרה משקיעה משאבים רבים 90% מהנעדרים נמצאים תוך שעות 24 שעות. עד יומיים שלושה אנחנו מגיעים ל- 95% נעדרים. יש בין 6 ל- 10 נעדרים שלא מצליחים לאתר בשנה.

"יש גורמים נוספים שמגייסים אותם למאמצי החיפושים כמו קב"טים ומתנדבים. יש יחידה של מתנדבים שהוקמה במחוז חוף לטיפול בנעדרים. חשוב לציין שכל נושא הפרסום מצריך אישור של המשפחה יש רגישות בנושא הזה, אנחנו לא יכולים לפרסם בתקשורת רק לאחר אישורם".

היו"ר מרב בן ארי: "מתי במקרה הזה קיבלתם את ההודעה על ההיעדרות שלו? כי הזמן תגובה הוא קריטי".

סנ"צ אלון כלפון, מפקד תחנת מודיעין עלית, אמר בתגובה: "קיבלנו את ההודעה על הנעדר ב-4.4 לאחר השעה 22:00 בערב, תשעה ימים לאחר היעלמותו. ברגע שהתקבלה ההודעה התחלנו חיפוש באזור ולתחקר חברים, ניתוח של מצלמות באזורים שונים ועוד. יש לנו צילום אחד שרואים את מוישי יורד בציון במירון ונעלם. האזור שהוא נעלם הוא מאד טכני, עם המון בורות ומעלות. היה פגם טכני שלא עלתה התמונה לאתר. אני ואנשי בקשר רציף עם גיטה ושמואל הוריו. אין דבר שבעולם שאנחנו רוצים ועושים הכל להכניס אותו בשערי הבית".

עוד טען סנ"צ כלפון כי המשטרה לא חסכה במשאבים: "אין לנו כרגע נקודה ומקום שבה אני יכול להטיל אנשים לחיפושים. אין אינדיקציות על אירועי פח"ע, וסרקנו מעברי גבול ובודקים אינדיקציות מחו"ל. אבל אין כזו שאנחנו יכולים להביא בשורה ממנה".

נצ"מ רמי ברכיהו, רב המשטרה, התייחס לדברי חברי הכנסת ואמר: "אני אחראי על הקשר בין העולם הדתי והחרדי למשטרה. העלו תחושות קשות על ילד עם כיפה שחורה או לא. המשטרה עושה הכל כדי לחפש ולאתר בלי קשר למוצאו של הילד. אני בקשר עם המשפחה ואני מעדכן במה שאני יכול לעדכן. אין הבדל בחיפושים של המשטרה אחר ילדים מסוג זה או אחר".

תנ"צ מוריס חן, סגן מפקד מחוז ש"י במשטרה: "כל מפקד תחנה, מרחב ומחוז יודע שיש עדיפות לטפל באירועים הללו. מהרגע שקיבלנו את הדברים פעלנו עם כל מה שעמד לרשותנו באותו רגע. סדר הפעולות הוא חוצה את המדינה וחוצה ימים. יש המון כוחות מצה"ל, מתנדבים, פרשים, שוטרים לסריקות שיתקיימו מחר, כ-300 איש. וכולי תקוה שהוא יגיע מהר ובריא ושלם לביתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר