שוחרר לחופשה

תלמיד ישיבה כבן 21 נעצר ונכלא לפני חתונתו

לפני שלושה שבועות נעצר חתן בחור ישיבה, שלא הצליח מסיבות שונות להסדיר את מעמד בן הישיבה שלו, בידי המשטרה הצבאית • בצה"ל סירבו לשחררו אך לבסוף הוא קיבל חופשה של עשרה ימים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בסיון תשפ"ב | 21.06.22
שוטרי משטרה צבאית. אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בחור חרדי בן 21 מביתר עילית, שביום ראשון הקרוב צפוי להתחתן, נעצר על ידי המשטרה הצבאית לפני כשלושה שבועות, בגין היעדרות מן השירות.

בני משפחתו ביקשו לאפשר את שחרורו לשבת חתן, לחתונה ולימי השבע ברכות, אולם לטענתם גורמי המשטרה הצבאית מאפשרים את יציאתו רק לליל החתונה.

בימים האחרונים נערכו מספר מחאות מחוץ לשערי הכלא על ידי חבריו. ל'כיכר השבת' נודע כי בחור הישיבה, שאינו נמנה עם אנשי הפלג הירושלמי שלא משתפים פעולה עם הצבא כלל, נכנס לכלא לאחר שמעמד 'בן הישיבה' שלו בוטל והוא לא הצליח להסדירו. הוא עריק כבר במשך כשנה וחצי.

הערב (שלישי) התקיים בבית הדין הצבאי דיון בעניינו, שם עורך דינו מנחם שטאובר יבקש לשחרר אותו לשבועיים כדי שיוכל לחגוג את השבת שקודם החתונה ואת יום החתונה וימי השבע ברכות עם בני משפחתו.

בסופו של הדיון קיבל העצור חופשה של עשרה ימים והוא שוחרר לחגוג את חתונתו והשבע ברכות במלואם, וזאת בתנאי של הפקדה כספית ובערבות של צד שלישי.

תגובת דובר צה"ל: "החייל הועמד לדין בגין היעדרות מן השירות שלא ברשות מאז אוקטובר 2020, ומעצרו הוארך עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו, בהחלטת בית הדין הצבאי.

"החייל הגיש בקשה לחופשה לרגל חתונתו למפקד הכלא. לאחר בחינה אושרה חופשה של 72 שעות. ב"כ החייל ביקש לערוך עיון מחודש בשאלת המעצר או לחילופין לשחרר את החייל לחופשה ארוכה יותר.

"היום (ג') הורה בית הדין על שחרור החייל לחופשה בת עשרה ימים, לרגל חתונתו, תוך קביעת תנאים להבטחת התייצבותו בתום החופשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר