"זו לא הפעם הראשונה"

'הפלג' מגיבים למתקפה: הגר"ש אוירבך נועד עם המשטרה

לאחר המתקפה של הגר"צ פרידמן נגד הפגישה של המפכ"ל עם הגר"א דויטש, ב'פלג הירושלמי' לא מתרגשים ומשיבים לטענות - עם תיעודים מהעבר המוכיחים כי "כולם נפגשו עם המשטרה" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך עם בכירי המשטרה בירושלים (צילום: ללא קרדיט)

לאחר המתקפה החריפה של אחד מרבני 'הפלג הירושלמי', הגאון רבי צבי פרידמן, כנגד הפגישה של אחד מבכירי רבני 'הפלג' הגאון רבי אשר דויטש עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, כפי שדווח ב'כיכר השבת', כעת ב'פלג' משיבים לטענות ומציגים תיעודים מהעבר המוכיחים כי כולם נפגשו עם המשטרה.

הרב פרידמן טען בלהט, כי ל'פלג הירושלמי' מאז הקמתו על ידי הגאון רבי שמואל אוירבך, לא היה קשר לרשויות". לדבריו; "אנחנו מוחים בזה בכל תוקף, אין לנו קשר, לא עם הצבא, ולא עם המשטרה, ואין לנו שום הסכמים, שום דבר! חס וחלילה! לא יראה ולא יימצא".

גורמים בכירים ב'פלג הירושלמי' טענו בתגובה בשיחה עם 'כיכר השבת' כי במשך השנים התקיימו גם התקיימו פגישות של הרבנים עם בכירי המשטרה. לדבריהם: "אין זה דבר חדש שנערכות פגישות בין הרבנים לבכירים במשטרה, גם מורינו הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל, נהג לקיים מעת לעת פגישות עם בכירי המשטרה".

ב-2014: תיעוד מפגישת הגר"ש אוירבך עם מפקד משטרת י-ם

לראיה הם מציגים תיעוד משנת 2014, בו נראים מפקד מחוז ירושלים דאז צ'יקו אדרי עם בכירי משטרת ירושלים, בפגישה עם הגר"ש אוירבך, כאשר בפגישה גם השתתפו נציג 'בני תורה' חיים אפשטיין, המשב"ק הרב פטרוף וסגן עורך הפלס ישעיהו ויין.

אותם בכירים טוענים, "אין לנו מושג על מה יצא הקצף, אך אין זו פעם ראשונה שהרבנים נפגשים עם המשטרה, שלא על רקע מעצר עריקים או קיום הפגנות". לדבריהם, "בשנת 2015, הגר"צ פרידמן בעצמו נפגש עם שדרת הפיקוד הבכירה של המשטרה בגוש דן".

הפגישה של הרב פרידמן עם המשטרה, כפי שדווח בעיתון הפלס

"יש פה התקפה כנגד הגר"א דויטש, כאילו הוא מעוות את דרכו של הגר"ש אוירבך, זה ממש לא נכון, והוא לא הראשון שעושה זאת", הם מחדדים.

כזכור, מוקדם יותר דווח ב'כיכר השבת', על ההתקפה החריפה של הגר"צ פרידמן כנגד עמיתו להנהגת 'הפלג', בגין הפגישה עם המפכ"ל.

הגר"צ תקף ואמר: "בזמן שר' שמואל דיבר כל הזמן "להתרחק מהם ומהמונם" שזה יכול להציל אותנו מכל הגזירות, אז יש עכשיו תפקיד ליצור קשר".

הכתבה שפורסמה היום ב'כיכר השבת' ועוררה סערה

"יצרתי קשר עם כל מיני חוגים ביהדות החרדית, (אומר רב המשטרה. ח"ב) ביניהם, 'הפלג הירושלמי' - שגם איתם יצרתי קשר", ציטט הרב פרידמן את רב המשטרה.

"אוי לנו", אמר הרב פרידמן, "אני מאמין לו שהוא יצר (רב המשטרה. ח"ב), יש הרבה שאוחזים לשרוף את כל מה שקיבלנו מר' שמואל".

"ברור שאנחנו שייכים לגוף (הפלג הירושלמי. ח"ב) שנקרא ככה, אז אנחנו מוחים בזה בכל תוקף, אין לנו קשר, לא עם הצבא, ולא עם המשטרה, ואין לנו שום הסכמים, שום דבר! חס וחלילה! לא יראה ולא יימצא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר