למרות האישום החמור

הרב שפגע ב-7 נשים ישוחרר לחתונת בנו

למרות האישום החמור נגד הרב יזדי המואשם בפגיעה ב-7 נשים, החליט בית המשפט לשחררו ממעצר לרגל חתונת בנו של יזדי • המשטרה והפרקליטות יערערו לביהמ"ש (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

אתמול (ראשון) התיר בית המשפט המחוזי בירושלים לרב משה יזדי המואשם בפגיעה חמורה ב-7 נשים להשתחרר ממעצר כדי לצאת לחתונת בנו, זאת למרות האישום החמור נגדו.

הפרקליטות ומשטרת ישראל הודיעו כי יערערו על החלטת בית המשפט המחוזי מאתמול לבית המשפט העליון.

כזכור, על פי כתב האישום, בשלושים שנים האחרונות, מכהן יזדי כרב קהילת "עמודי השלום", שתחת הקהילה יש; בית תמחוי, חלוקת מצרכים לנזקקים וכן שיעורי תורה יומיים שאותם העביר הנאשם לקהל מאמיניו, גברים ונשים וביניהם "חוזרים בתשובה".

במסגרת שיעורי התורה הטיף יזדי לקהילתו, כי עליהם לבטל את דעותיהם ורגשותיהם בפני דעת תורה - כאשר הוא מבהיר להם, כי הוא מייצג את דעת התורה שעל פיה יש לפעול. בצורה דומה, הנאשם לימד על "צדיקי אמת" ועל כך שהוא אחד מל"ו צדיקים נסתרים, וזאת על מנת שקהל מאמיניו יאמינו בו ויצייתו להנחיותיו השונות.

יזדי, אף היה מציג בפני קהל מאמיניו מצגי שווא, כך ע"פ האישום, כאילו יש בו רוח הקודש וכי הוא מתייעץ עם רוח הקודש או עם רבנים שנפטרו בעבר או עם צדיקים אחרים לפני שהוא מייעץ לקהל מאמיניו כיצד לפעול בחייהם האישיים. במסגרת זו הדגיש הנאשם בפני קהל מאמיניו כי עליהם לבצע את הנחיותיו השונות, במסגרת ביטול השכל בפני דעת התורה, וזאת אף אם הדבר נראה להם חסר היגיון או בניגוד למקובל או אף אם הדבר בניגוד להלכה היהודית.

על פי כתב האישום, הנאשם היה מלמד בשיעורי התורה בכזב כי החטאים שמבצעים בני האדם יוצרים "ניצוצות של טומאה" וכי הדרך לתיקון החטאים היא באמצעות כך שהנאשם - כרב וכצדיק - "יקדש את ניצוצות הטומאה". גם זאת לימד הנאשם על מנת שקהל מאמיניו יאמין בכזב בו ובכוחותיו ועל מנת שהוא יוכל לבצע תיקונים שונים עבור קהל מאמיניו.

שבע המתלוננות כנגד הרב טענו, כי הוא גרם להאמין בו ובכוחותיו הרוחניים באופן מוחלט, להשתעבד לרצונותיו ולבצע את הנחיותיו השונות. במסגרת זו פגע הנאשם קשות במתלוננות וזאת תוך שהוא מציג בפניהם בכזב מצג שווא וגורם להם להאמין כאילו המעשים החמורים שמבצע, נעשים לצורך "תיקונים רוחניים" במסגרת "דעת תורה" או בהנחיית "רוח הקודש", וזאת במרמה ועל אף שהדברים אינם כן ועל מנת לגרום למתלוננות להסכים לפגיעות שביצע הנאשם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר