דאגה גדולה בחסידות ברסלב

שגרירות אוקראינה: "לא תתאפשר כניסה לאומן בחגי תשרי"

המראות הקשים יחזרו? שגריר אוקראינה בישראל - במסר לחסידי ברסלב בצל המלחמה: "איננו יכולים להבטיח את ביטחונם של המגיעים ואיננו מאפשרים כיום לתיירים ולמבקרים להיכנס" (חדשות חרדים)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
'אומן ראש השנה' בשנים רגועות יותר (צילום: shutterstock)

ככל שמתקרבים לסוף שנת תשפ"ב, בחסידות ברסלב דואגים מפני קשיים בהגעה לאומן לראש השנה. לאחר שנות קורונה, כעת מצויה אוקראינה בקרבות, והעתיד אינו מזהיר. היום (חמישי) הצהיר שגריר אוקראינה בישראל, יבגני קורינצ'וק, כי לא ניתן להבטיח את ביטחון חוגגי הילולת רבי נחמן ולאפשר כניסת תיירים.

"בשל החשש לחייהם ולרווחתם של המבקרים באוקראינה ולאור המלחמה הרוסית הבוטה בארצנו, למרות כל המאמצים, איננו יכולים להבטיח את ביטחונם של עולי הרגל ואיננו מאפשרים כיום לתיירים ולמבקרים להיכנס אוקראינה", אמר השגריר.

לדבריו, "בהזדמנות זו אנו פונים אליכם, כי התפילות שלכם חשובות לנו. אנא התפללו שלפני ראש השנה תסתיים המלחמה באוקראינה, שפרצה עקב תוקפנות רוסית בוטה ואכזרית, והתפללו לניצחון אוקראינה. אנו מקווים שהתפילות יתגשמו, ושאוקראינה תחזור להיות מדינה שמקבלת בנדיבות מבקרים מישראל, ובעיקר יהודים המגיעים לאוקראינה לבקר את קברי צדיקים”.

מכתב זעקה

בחודשים האחרונים גובר החשש בברסלב מכך שהנסיעה אל הציון באומן לא תתאפשר השנה. לפני כשבועיים פורסם, תחת הכותרת 'עורו ישנים משנתכם', מכתב שבו קראו בכירי וזקני רבני ברסלב להעתיר "שיזכו להיות אצלו על ראש השנה, באין פוצה פה ומצפצף". כמו כן קראו הרבנים "להיזהר בכבוד הציון - בפרט בשמירת הדיבור".

עליו הקריאה חתמו הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר, הגה"צ רבי שמואל משה קרמר והגה"צ רבי שמעון ישראל שפירא, שפותחים בשבח ה'קיבוץ' הברסלבי באומן בימי ראש השנה. לדברי הרבנים, ה'מניעות' וההפרעות כתוצאה מהמצב הביטחוני נגרמות בידי היצר הרע.

"על כל אלה לוטש הבעל-דבר עיניו וחורק שיניו, ומשתטח מנגד בכל כוחו כגיבור המתייאש, למנוע ח"ו את תיקוני הראש השנה הקדוש והנורא. כאשר זו השנה השלישית שמתגברים הקליפות למנוע מאנ"ש את ההשתטחות על ציונו הקדוש קודש הקודשים, סימנא מילתא היא משמיא להתעורר לעומתם בעניין זה".

קריאת הרבנים

רבני ברסלב קראו לקיים עצרות תפילה בערב ראש חודש תמוז: "נקרא בזה אל אנשי שלומנו היקרים האמונים עלי תולע, להתכנס כאיש אחד בלב אחד, בכל ריכוזי אנ"ש בארץ הקודש ובעולם לעצרות תפילה וזעקה גדולה בבתי המדרשות דאנ"ש ובכוללים והישיבות, וכן תשב"ר בבית תלמודם (ונשים צדקניות בבתיהן), ביום ערב ראש-חודש תמוז להריע על הצרה הגדולה הזאת".

הרבנים מוסיפים ומבקשים כי החסידים יתפללו על כך מדי יום, "שיזכו להיות אצלו על ראש השנה, באין פוצה פה ומצפצף".

עוד הם מעלים את נושא כבוד הציון: "מה נאה ויאה לאנ"ש באי היכל חדר בחדר, להשתדל כל אחד ואחד לקבל על עצמו להיות זהיר ביותר בכבוד הציון הקדוש, בפרט בשמירת הדיבור".

יצויין כי למרות המצב הבטחוני הרעוע, הצליחו מאות חסידי ברסלב להגיע לאומן לחג השבועות, דרך מעברי גבול יבשתיים, לאחר שטסו למדינות שכנות. עם זאת, במצב הנוכחי קשה לצפות ל'קיבוץ' רחב כמידי שנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר