בבר אילן

בעיטות, קללות ו'ברכיה' לפנים: יהודי הותקף בבירה ע"י מאבטח ערבי

מאבטחי עבודות הרכבת הקלה בי-ם תקפו יהודי, קיללו אותו, איימו עליו ולטענתו, אחד מהם אף היכה אותו, רק בגלל שהעיר להם על יחסם לאברך שעבר במקום עם עגלת תינוק (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לטענת תושב ירושלים חרדי, לפני כשבוע הוא הותקף באכזריות ברחוב בר-אילן בי-ם ע"י מאבטח ערבי בתוואי עבודות התשתית של הרכבת הקלה. המאבטח קילל אותו, איים עליו, היכה אותו ועוד. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו פנה למשטרה בבקשה למצות את החקירה ולהעמיד לדין את התוקף.

לדברי המתלונן, התקיפה החלה לאחר שהיהודי הבחין כי המאבטח וחברו צעקו והשפילו אברך חרדי שניסה לעברו לידם עם עגלת תינוק וביקש מהם לזוז מעט. כאשר ניגש היהודי אל המאבטחים והעיר להם על כך, החלו המאבטח ערבי וחברו לקלל אותו ולאיים עליו במילים גסות.

הוא הוציא את מכשיר הפלאפון שלו בניסיון להרתיע אותם בכך שיתעד את האירוע, לדבריו, באותו רגע חבט המאבטח בידו והפיל את הפלאפון שלו. כשהתכופף היהודי להרים את מכשירו הכה אותו המאבטח במכת 'ברכיה' לפניו והטיח אותו בעוצמה רבה אל הקרקע.

לאחר התקיפה נותר היהודי כשהוא חבול בגופו ועם נקע בידו. משטרה שהוזעקה למקום לקחה את פרטי התוקף ושלחה את הנפגע להגיש תלונה. לפי עו"ד בלייכר, המייצג את נפגע התקיפה מטעם ארגון חוננו, שהו במקום מספר עדים וכן הוצבו באזור מצלמות אבטחה שקרוב לוודאי תיעדו את האירוע.

עו"ד בלייכר שלח מכתב למשטרה בו ביקש "לבצע חקירה נחושה, לגבות עדויות מעדי הראיה, לשלוח צוות לאיסוף סרטונים ממצלמות באזור. אבקש לעשות ככל שניתן כדי למצות את החקירה ולהעמיד לדין את התוקף בעבירות תקיפה חמורות ממניע גזעני".

"ביטחונם וכבודם של אזרחים יהודים בבירה נהיו למרמס בעיני טרוריסטים בני מיעוטים שמחפשים כל הזדמנות כדי לפוגע ולהשפיל", מסר עו"ד בלייכר. "אנחנו כאן כדי להגיד לא עוד. אנחנו נילחם בכלים החוקיים העומדים לרשותנו באותן תקיפות אנטישמיות החוזרות ונשנות. בכוונתנו ללוות את התיק הפלילי בדרישה למיצוי דין ולאחר מכן לתבוע בהליך אזרחי את המפגע על הנזק ועוגמת הנפש הרבה של נפגע העבירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר