בקריצה

טיפים של ה'ביוקר' // ח' רציני

לא לקרוא את חשבון החשמל! הדבר גורם לזיעה ומצריך הדלקה של המזגן, מה שעלול להקפיץ את מחיר החשמל בחשבון הבא ויחייב שוב הדלקת מיזוג. וחוזר חלילה... // ח' רציני עם עצות וגלולות לעליות מחירים תלולות! (בקריצה)

ח' רציני | כיכר השבת |
(עיבוד: דבי גולד)

בעקבות נסיקת מחירי המזון החשמל והמים והקושי שהגיע עד לב השמים – ליקט כַתַּבנו הכלכלי עצות ותרופות סבתא שונות למען הקל מהציבור, ולפחות שיהיה איזה דיבור...

לקרוא ולא להאמין...

לחם

"אם אין לחם תאכלו עוגות" כבר החכימה מלכת אנגליה, העניין הוא שהסיבה לעליית מחירי הלחם הוא מחיר הקמח שנטחן עד דק, ובארץ כמה מוזר, נהגו לשים קמח גם בעוגות כך שלא הרווחנו כלום.

לכל הטורים של 'בקריצה' - הקליקו כאן

החברות מנסות להתחכם ויחד עם הקפצת המחירים ובניסיון ערמומי לתת תחושה של אדיבות הם הגדילו גם את קוטרו של הלחם הפרוס, מה שמאלץ אותנו בנוסף לכל גם למרוח יותר שוקולד על הפרוסה היקרה, וגם לזרוק יותר 'קשה' שעובר ושב מהחיידר. תשומת ליבכם לרכוש את הלחמים של החברות המתחרות שרק האמירו מחירים ולא החמירו במוצרים.

מטבעו הביישני נוהג הלחם להתייבש, בנוהג שבעולם לעוטפו בניילון ולהניחו ברוך בפח האשפה, או לשומרו לשבת שירה ולפוררו לציפורים. תם עידן. מהיום מהפרוסה היבשה מכינים טוסט ומשיירי הטוסט מניבים בסיס להכנת חלות מפתח. אולי יועיל פרנסה.

חלב

דברים פשוטים, אבל כדאי לחדד. ואולי מישהו יתחזק והיה זה שכרי וכו' וכו'.

לרכוש פרה – רעיון רע! אין הצער שווה בנזק הריח הלכלוך וטורח הטיפול. מלאכת הפיסטור מורכבת ולאו כל אדם זוכה לפרה שומרת שבת שלא תרעיש בשעות המנוחה.

למרות המחיר, עדיין עדיפות עליונה לקרטוני חלב על פני השקיות הנוטפות. וכמה נימוקים בעניין. א. כשקית חלב מתפוצצת ברכב, גם שילמת על חלב יקר, גם חצי שנה האוטו עם ריח מפחיד וגם נשארת עם קפה נטול. ב. אפשר גם אפשר למלא את קרטון החלב שוב בפטל / חלב עיזים / בוֹרְשט וכל כיו"ב ובאותו מחיר הרווחת גם קופסא רב פעמית.

ראוי ונבון להפסיק עם התופעה המבישה של הקפאת חלב, ויפה שעה אחת קודם. בימים בהם מחיר החלב ניגר כלפי מעלה, לא חכם לשפוך על הקפה והקורנפלקס גושי חלב קפואים שמצננים את האווירה ומייקרים את הזהב הלבן.

מים

הזדמנות לחדד כי 'מים שלנו' הם מים שישנו כל הלילה ולא מים ששייכים לנו... ומחירם התייקר כמו מים רגילים.

ראוי ללקט את מי המזגנים (ראה ערך חשמל) לכדי רביעית ולשתות מהם ביום מהביל, והרי הם כמים צוננים על נפש עצובה.

מים בטעמים הם לגמרי לא פיתרון, העלות הגבוהה של השתיה המתוקה עולה עשרת מונים על החיסכון בפתיחת הברז.

בניגוד לאיסור הנאמר בחלב, ההמלצה במים היא כן להקפיא, יחד עם הזרזיף הדק ובזמן ההמתנה להפשרה נחסכים קובים רבים של מים. מאידך שתיה מרובה מידי של מים גורמת בעקיפין להורדת הידית של המיכל המלא, כך שיצא שכרו בהפסדו. בקיצור, אין ברירה - מים במשורה.

ביצים

הקונה 18 ביצים במקום 30 למה הוא דומה? לאברך שהכריז שעליית מחירי הדלק אינה נוגעת לו כיוון שממילא הוא מתדלק בכל פעם רק ב-50 ₪...

לא רוצה להחריב חגיגות, אבל לפתוח מכירת ביצים ביתית, רעיון בינוני ומטה – העסק גם לא יניב לכם פרנסה כמתוכנן, וגם הנזק של הביצים הנשברות יקר מפער עליית מכירי התבניות בסופר.

אפשרי לעבור לקנות ביצי מדיום במקום לארג'!... למרות שכשהחביתה קטנה יותר – רעבים יותר. וכשרעבים יותר – צמאים יותר, וכשצמאים - שותים יותר מים. והמים יקרים היום!

חשמל

יש להגביה את טמפרטורת המזגן לכדי 28 מעלות, מחקרים מוכיחים שמזגן על חום א. צורך פחות חשמל, וב. גורם למפעילו לכבותו ובכך נחסכים זוזים רבים. כמו"כ להקפיד לנקות את הפילטרים אחת לשעתיים שלוש ולבטל בשלט את תאורת המסך!

בימים חמים במיוחד ניתן לבשל לְשַבַּת על רצפת מרפסת הסוכה, דבר שיוביל לצריכה פחותה משמעותית של תנור האפייה, יש לשים לב לכבות את התאורה בבית כשיוצאים למרפסת.

למכור בהקדם את הטֶסלה הצורכת חשמל למכביר, ולרכוש תחתיה רכב משולב דלק / היברידי, ע"מ לתת משקל זהה בין היוקר למחיה. ולהשוות ביניהם.

לא לקרוא את חשבון החשמל! הדבר גורם לזיעה וחום גוף מוגבר ומצריך הדלקה של המזגן. מה שעלול להקפיץ את מחיר החשמל בחשבון הבא ויחייב שוב הדלקת מיזוג. וחוזר חלילה.

היסוד הוא: תחסכו מעצמכם כאבי ראש ואל תחסכו במוצרי יסוד. ומי שנתן את השקל יתן את השניים....איכלו עם הפה ולא עם העיניים!

לשובע ולא לרזון !

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר