הפר צו הרחקה

אישום נגד מפגין: נעצר בהפגנות הרכבת, הורחק וחזר שוב

בחור חרדי בן 27, נעצר בהפגנות נגד הרכבת הקלה בירושלים; לאחר שקיבל שחרור מקל, הוא שב עוד פעמיים להפגין למרות צו ההרחקה • היום הוגש נגדו כתב אישום עם שלושה אישומים (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תיעוד מההפגנות בשבוע שעבר, בהן לכאורה הנאשם השתתך (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) כתב אישום ובו שלושה אישומים, כנגד אליהו טאפלין, בן 27 מאופקים, בגין כך שהפריע לשוטרים בעת מילוי תפקידם בעבודות הרכבת הקלה באזור בר-אילן בירושלים. הנאשם קיבל צו הרחקה מהמקום, אך חזר ל"מקום הפשע", אחרי כמה שעות.

בשנה האחרונה, התקיימו הפגנות והפרות סדר רבות במרחב כביש בר-אילן בירושלים, אשר כוונו נגד עבודות פיתוח של הרכבת הקלה. כתוצאה מהפגנות אלו נגרמו נזקים כספיים כבדים לקבלן המבצע ולמדינה, והמשטרה נדרשה להקצות משאבים רבים על מנת לשמור על הסדר במקום, ולאפשר את ביצוע העבודות.

לפני מספר שבועות, התקיימה הפגנה המונית בסמוך למתחם העבודות שעל רחוב בר-אילן, עת התבצעו במקום עבודות חפירה באמצעות כלי הנדסה שונים. במהלך ההפגנה החלה התפרעות, במהלכה יידו מתפרעים חפצים על כוחות השיטור ועובדי האתר וכן הפילו את הגדרות התוחמות את האתר. מתפרעים רבים בהם קטינים נכנסו לתוך האתר.

הנאשם, היה בתוך האתר יחד עם מספר קטינים שזהותם אינה ידועה - ולמרות שהתבקש לעזוב את המקום, הוא סירב להוראות השוטרים, עד שהוא פונה בכוח ונעצר על ידי המשטרה.

יום לאחר מכן, הוא כבר שוחרר עם מספר תנאים; מעצר בית מלא, הרחקה מתוואי עבודות הרכבת הקלה בירושלים למשך 180 יום. ערבות עצמית בסך 20 אלף שקלים וערבות צד ג' בסך 20 אלף שקלים והפקדה בסך 4,000 ש"ח.

אך למרות ההגבלות בהן הוא שוחרר, לפני יותר משבוע, (להזכיר, הוא קיבל צו הרחקה של 180 יום - והיה זה בתוך הימים הללו), הנאשם שוב הגיע לבר-אילן, הוא נשכב בתוך בור חפירה באופן שאינו מאפשר את המשך עבודת הפועלים. כוחות המשטרה שנכחו במקום הורו למתקהלים להתפזר, וכן הורו לנאשם לקום ולעזוב את האתר במטרה לאפשר את המשך עבודות הבנייה בפרויקט, אך זה המשיך בשלו ולא שיתף פעולה.

מכיוון שהנאשם "לא ספר" את הוראת השוטרים והמשיך לשכב בבור, נאלצו השוטרים להרימו בכוח, לפנותו מהאתר ולעצר אותו.

תיעוד מההפגנות בשבוע שעבר, בהן לכאורה הנאשם השתתך

באורח פלא, למחרת כשהגיע לדיון אצל השופט ביאלין, הוא הורה לשחרר אותו בתנאים הבאים; מעצר בית מלא למשך מספר ימים, הרחקה מתוואי עבודות הרכבת הקלה למשך 180 יום. איסור בהשתתפות בהתקהלויות בלתי חוקיות למשך 60 יום. ושוב ערבויות כספיות.

אך למרות השחרור הנדיב שקיבל הנאשם באותו יום ,שעות ספורות אחר שחרורו ממעצר, החלו מאות מתפרעים, ובהם הנאשם, להתקהל באתר פעם נוספת במטרה למחות על עבודות פיתוח הרכבת הקלה. במהלך האירוע החלו המתפרעים להשליך אבנים, בקבוקי זכוכית וחפצים נוספים אל עבר השוטרים.

הנאשם, יחד עם אחרים, נכנסו אל תוך בור ובכך הפריעו להמשך העבודה. כל זאת בניגוד לתנאי שחרורו של הנאשם כאמור באישום השני. השוטרים החלו בפיזור ופינוי המפגינים, בין היתר ניסו השוטרים להוציא את השוהים בבור
אל מחוצה לו. והנאשם שהיה בתוך הבור סירב להתפנות ועל כן נעצר בשנית.

בכתב האישום מפורט, כי במעשיו האמורים לעיל, הפר הנאשם הוראה שניתנה כשורה מאת בית משפט, השתתף
בהתקהלות אסורה, שהתחילו לבצע בה את מטרתה בהפרת השלום שיש בה כדי להטיל אימה על הציבור, נכנס הנאשם לנכס שלא כדין וזאת במטרה להקניט את המחזיק בו וכן הפריע לשוטר בכך שעשה מעשה בכוונה להכשיל שוטרים שמלאו תפקידם על פי דין.

ולכן הנאשם מואשם בכתב האישום בארבע עבירות; 1 .הפרת הוראה חוקית. 2 .התפרעות – עבירה לפי סעיף 152 לחוק. 3. הסגת גבול כדי לעבור עבירה. 4 .הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו – עבירה לפי סעיף 275 לחוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר