תיעוד מרגש

חייל אוקראיני ניצל בנס, התחזק - וביקש: תעשו לי ברית • צפו

חייל יהודי המשרת בצבא אוקראינה, שניצל לאחרונה בנס מההפגזות של צבא רוסיה, החליט לקבל על עצמו עול מצוות, והוא ביקש לערוך לו ברית מילה | תיעוד מהברית (אקטואליה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
ברית מילה לחייל (צילום: בעש"ט קינדער)

תיעוד מרגש ב'כיכר השבת': אנדריי סוקולצקי, חייל ממוצא יהודי המשרת בצבא אוקראינה, שניצל לאחרונה בנס מההפגזות של צבא רוסיה במסגרת הלחימה בין שתי המדינות - החליט להתקרב לדת וקיבל על עצמו עול מצוות.

החייל פנה לרב הלל כהן מרבני קייב, בבקשה שהוא רוצה שיעשו לו ברית מילה - הרב הלל כהן הזעיק את המוהל הרב יואל גלבר מישראל שטס לאוקראינה לבצע את המצווה החשובה.

בתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת' נראה החייל והמוהל שרים בדמעות במהלך הברית את השיר: 'אבא מלך העולם'. ויקרא שמו בישראל: אשר. לאחר הברית הוא התחבק עם מפקדו היהודי והשניים פרצו בבכי.

הרב הלל כהן, מספר בשיחה עם 'כיכר השבת': "זאת הברית השנייה שערכתי לחייל יהודי מאז תחילת המלחמה, הברית הראשונה נערכה במעז'יבוז' והשנייה בקייב - בחדר הבריתות בו נכנסו בבריתו של אברהם אבינו עשרות רבות של יהודים ועכשיו מתחילת המלחמה המקום שבק חיים".

לדבריו: "בעקבות פניות מרגשות של חיילים לעשות ברית לפני היציאה לחזית חדר הבריתות חזר לפעול, זה מכניס אור בתוך החושך של המלחמה ועזיבת רוב יהודי אוקראינה".

לסיום אומר הרב כהן: "הוא לא הראשון ולא האחרון שעושה זאת. פונים אליי פליטים וחיילים שהמלחמה עשתה להם משהו, הם מבקשים שירותי דת, ואני דואג להם".

צפו בוידיאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר