ההתעללות בשופרסל

גזר דינו של העובד הערבי: 12 חודשי מאסר בפועל

בית המשפט גזר הבוקר את עונשו של כמאל חמידאן שהתעלל בצעיר חרדי בעל צרכים מיוחדים בסניף שופרסל, וגזר עליו 12 חודשי מאסר בפועל ופיצוי כספי בסך 10 אלף ש"ח (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח בתמוז תשפ"ב | 17.07.22
כמאל חמידאן בביהמ"ש, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית משפט השלום בירושלים גזר הבוקר (ראשון) 12 חודשי מאסר בפועל על כמאל חמידאן, מבית ג'אלה, שהתעלל בצעיר חרדי בעל צרכים מיוחדים לפני כארבע שנים בסניף שופרסל בגוש עציון.

השופט יהושע צימרמן אמר כי הוא מרשיע את הנאשם בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום התעללות בחסר ישע ותקיפה.

ההתעללות של הערבי בעובד החרדי (מתוך הרשתות החברתיות)

סנגורו של הנאשם הציג סרטון התנצלות של הנאשם, אך השופט אמר שהוא מתקשה לראות איפה ההתנצלות בסרטון.

עוד אמר השופט: "תיאור עובדות כתב האישום והצפייה בסרטון מלמדים כי הפגיעה בנפגע היתה והינה עדיין ברף משמעותי, הנאשם ביצע את המעשים במספר הזדמנויות, אני דוחה את טיעוני הסנגור, הנאשם ביצע את המעשים מול המצלמה והיה מודע שהנפגע בעל צרכים מיוחדים, מקומם במיוחד זו טענת הסנגור שמטיל אחריות על המעסיק שטען שלא הסביר לעובדים את רגישות העבודה עם אנשים מיוחדים".

לאחר מכן גזר על הנאשם מאסר בפועל של 12 חודשים ומאסר על תנאי 10 חודשים. כמו כן יפצה את הנאשם ב-10 אלף שקל.

אמו של הנפגע אמרה בדיון: "אני מאוכזבת, אני גידלתי אותו להיות עצמאי, האירוע הזה פגע בו, 10 אלף שקל זה גלידה, זה לא כסף לשקם אותו, אנחנו משלמים לו טיפולים, 10 אלף שקל זה כלום, זה לא ישקם אותו, זה לא נותן לו בסיס להיות עצמאי".

ההורים מגיבים לגזר הדין (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר הדיון אמר אביו של הנפגע, הרב שמואל בלוי כי "היינו רוצים עונש יותר כבד, לפחות חמש שנות מאסר. לפגוע בחסר ישע מגיע הרבה יותר. בפרשתנו כתוב 'נקום נקמת ה' במד.ין', אומר רש"י מה זה נקמת ה'? בגלל שמי שפוגע בעם ישראל הוא פוגע בהשם. כל נקמה היא בכיוון הנכון אבל צריך הרבה יותר".

על הפיצוי הכספי שקיבלו, אמרה האמא כי "זה כלום, זה מספיק לקנות גלידה ופיצה. הילד הזה צריך שיקום, הוא צריך לעבוד, הוא צריך לבנות לו את הביטחון, עשרת אלפים שקל זה לא מכסה טיפול ושיקום, זה כלום, זה צחוק".

לדיון בבית משפט הבוקר הגיעו ההורים של הצעיר היהודי וח"כ איתמר בן גביר שייצג בעבר את המשפחה.

אמו של הצעיר היהודי אמרה לפני הדיון כי "הבן שלי חסר ישע, אנחנו גידלנו אותו להיות עצמאי, וזה גרם לו רגרסיה עצומה, ועל זה אני בוכה, זה מה שמפריע לי. רואים מישהו חסר ישע ברחוב, לא לחשוב שזו מגפה מדבקת, אפשר לשבת לידם, לעודד אותם, לחזק אותם". לשאלת 'כיכר השבת' האם הוא חזר לעבוד, השיבה האם: "כן, הוא חייב לעבוד".

ההורים של הצעיר היהודי, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כתב האישום המקל נגד חמידאן הוגש לפני כשנתיים אך לא יוחסו לו בו עבירות ממניע גזעני. לפני מספר חודשים כמאל חמידאן הגיע להסדר טיעון עם פרקליטות מחוז ירושלים, והודה בעובדות כתב האישום המתוקן שהוגש נגדו.

ח"כ איתמר בן גביר, לפני הדיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בהסדר הטיעון הוא הורשע בהתעללות בחסר ישע ותקיפה סתם. במסגרת כתב האישום נגדו יוחסו לו שלושה מקרים בהם הוא תקף את המתלונן במחסן של רשת שופרסל בגוש עציון.

כתב האישום ייחס לו מעשים של סטירות, ביזוי וכריכת הגוף בניילון נצמד כאשר לטענת העובד המוגבל, העובד הערבי קילל אותו ואת העם היהודי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר