הוצאת שם רע

העלילה על בעלה האברך שתוקף את בתם - וחויבה להתגרש

תושבת פתח תקווה, אם לשניים - הגישה תלונות למשטרה ולבית הדין הרבני ובהם היא האשימה את בעלה האברך ואת אביו בהתעללות חמורה בילדיהם; איך זה נגמר? (חרדים, בארץ)

בית דין רבני; אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

תושבת פתח תקווה, מהמגזר החרדי, הגישה תלונות למשטרה, לרשויות הרווחה ולבית הדין הרבני ובהם היא האשימה את בעלה האברך ואת אביו בהתעללות חמורה בילדיהם המשותפים.

חברי בית הדין הרבני האזורי בפתח תקווה, הרב יגאל לרר, הרב אריאל ינאי והרב בן ציון הכהן רבין בדקו לעומק את הנושא באמצעות משטרת ישראל, לשכת הרווחה, ועדת התסקירים ומכון מסוגלות הורית וכמובן גם על פי ההלכה ודיני ישראל, ובסופו של דבר קבעו כי המדובר בטענות שווא וסרק והמתלוננת חויבה בגט.

סיפור המעשה: בני הזוג המשתייכים לקהילה חרדית במרכז הארץ נישאו לפני 6 שנים ונולדו להם שני ילדים: ילדה בת 5 ובן בגיל 3. לאחרונה הגישה האישה תלונה במשטרה כאילו בעלה ואביו מתעללים קשות בבתם הקטינה. במקביל היא התלוננה גם בפני רשויות הרווחה והגישה תביעה גם בבית הדין הרבני. בתביעה זו היא כרכה גם את עניין משמורת הילדים ומזונותיהם.

חברי בית הדין הרבני האזורי בפתח תקווה פנו למרכז הרפואי שמיר לבדיקה מעמיקה של ההאשמות וכן לבדיקת המסוגלות ההורית של האב והאם. צוות של פסיכולוגים ופסיכיאטרים ערכו מבחנים ומבדקים ובסופו של דבר הגישו דו"ח רחב ומקיף שבסיכומו נקבע: "לא נמצא כל אישוש להאשמות ההן לגבי פגיעה במי מהילדים. נהפוך הוא – האבחון העלה באופן ברור ומובהק כי האב משמש עבור הילדים משענת ביטחון קיומי".

באשר לאם נכתב כי "מצבה הרגשי והנפשי קשה, התנהגותה בלתי יציבה, והיא מעלה דאגה לשלומם של הילדים. נראה כי יש צורך במעורבות הרווחה להבטחת שלומם". גם העובדות הסוציאליות של לשכת הרווחה הגישו דו"ח דומה וכן חוקרי משטרת ישראל החליטו לסגור את התלונה ללא כל אשמה.

מאחר והאשמות שווא על פגיעה חמורה כביכול של אבות הפכו לתופעה, כתב חבר בית הדין הרבני בפתח תקווה הרב אריאל ינאי פסק דין ארוך המתמקד גם בנזק הנגרם לבעל בהוצאת שם רע ההופכים את האישה ל'עוברת על דת' על פי ההלכה ומחויבת בגט ללא כתובה. בפסק הדין הגדיר הרב ינאי את התלונות במשטרה, ברווחה ובערכאות כ"שפיכות דמים ממש אם לא גרוע מכך כלפי הבעל".

בפסק הדין נקבע כי "תביעת הגירושין של הבעל מתקבלת והאישה חייבת לקבל את גטה". פסק הדין נכתב על ידי הרב אריאל ינאי והצטרפו בהסכמתם אב בית הדין הרב יגאל לרר והרב בן ציון הכהן רבין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר