"400 אירועים בשנה"

אחרי 4 חודשים: 'המפקח' צמח צרפתי שוחרר למעצר בית מלא

ארבעה חודשים אחרי שנעצר, ביהמ"ש שחרר למעצר בית את מפקח חנויות הסלולר, צמח צרפתי, הנאשם שסחט באיומים 15 חנויות סלולר שפעלו ללא כשרות של 'ועדת הרבנים' (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
צמח צרפתי; ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ארבעה חודשים אחרי שנעצר, בית משפט המחוזי בירושלים שחרר בצהריים (שני) למעצר בית את מפקח חנויות הסלולר, צמח צרפתי, הנאשם שסחט באיומים 15 חנויות סלולר שפעלו ללא כשרות של 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת'.

במהלך הדיון חשף נציג הפרקליטות דו"ח מודיעין ממנו עולה כי מחודש אפריל 2021 ועד תחילת חודש מרץ 2022, "התקיימו מעל 400 אירועים רק בגזרה של תחנת לב הבירה, כתב האישום כולל גם ערים אחרות וגם גזרות בתוך ירושלים. בכתב האישום יש 18 אירועים, זה מראה את החבל משני קצותיו".

השופט כותב בהחלטה: "הפרקליטות עותרת להותיר את המשיב במעצר מאחורי סורג ובריח וטענותיה פורטו בפרוטוקול דלעיל. לטענת המבקשת, בעקבות מעצרו של המשיב ירד באופן דרמטי מספר האירועים כדוגמת אלה שתוארו בכתב האישום, והדבר נזקף לכך שהוא מצוי מאחורי סורג ובריח. המבקשת חוששת כי אם ישוחרר המשיב ממעצרו הוא עלול להביא להתרחשות מחודשת של מעשים כדוגמת אלה שתוארו בכתב האישום. כמו כן טענה המבקשת כי תסקיר המעצר נערך באופן לא מעמיק. לאחר חקירת המפקחים המוצעים (לרבות מפקח שלישי שלא נבחן על ידי שירות המבחן) ציינה המבקשת כי היא מתנגדת לפיקוח על ידי מי משני חברי המשיב שהוצעו כמפקחים שכן הם למדו בעבר בישיבה שתלמידיה היו מעורבים באירועים כדוגמת אלה שבכתב האישום".

נציג הפרקליטות אמר כי "אני מסכים עם דברי בית המשפט ואני חוזר על דברי אני שם דגש על מסוכנות ולא הרתעה, השטח עדיין רגיש, התשתית מוכנה לחזור לפעילות, הראייה לכך שעדיין יש פעילות במידה מסוימת. אני טוען שמבחינת המסוכנות שחרור של המשיב עלול בצורה מאוד מאוד מהירה להצית את השטח מחדש, השטח מוכן לקבל הנהגה כדי להניע את השטח מחדש. שחרור של המשיב עלול לגרום למצב הזה, על ידי המשיב עצמו. מה שעושים אחרים יצטרכו לתת את הדין ככל ויעמדו לדין".

בסופו של דבר קבע השופט כי "באיזון בין השיקולים השונים, ובתיתי משקל משמעותי גם למקום "מעצר הבית" שהוצע, סבורני כי ניתן להורות על שחרור המשיב בתנאים".

צרפתי ישהה במעצר בית מלא בדרום ולכל אורך שעות היממה ישהה איתו אחד משלושה מפקחים שאושרו. הוא ימנע מלעשות שימוש בטלפון או באינטרנט ולא יהיה בקשר עם המעורבים בפרשה, עם בעלי חנויות תקשורת או הפעילים לקידום שימוש בטלפונים לשיחות בלבד במגזר החרדי. להבטחת התנאים הוא התבקש להפקיד 20 אלף שקלים והמפקחים יחתמו על ערבות צד שלישי בסך 40 אלף שקלים כל אחד.

הפרקליטות הגישה בקשה לעיכוב ביצוע כדי לערר על ההחלטה לשחררו ממעצר והשופט נתן להם עד יום רביעי בצהריים.

לפני כשלושה חודשים הגישה הפרקליטות כתב אישום בן 53 עמודים נגד צמח צרפתי, "מפקח חנויות סלולר" המואשם שסחט באיומים 15 חנויות סלולר שפעלו ללא כשרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר