"שיקצה, אל תגעי בי"

ההפגנות נגד הרכבת הקלה; מאיצים הליכים נגד המפגינים

בניסיון להרתיע מפגינים אחרים, הפרקליטות מאיצה את ההליכים להגשת כתבי אישום נגד מפגינים שהפריעו לעבודות הרכבת הקלה; כעת, ארבעה מפגינים מואשמים בהתפרעות והסגת גבול (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הפגנה בירושלים; ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בעיר כתבי אישום נגד ארבעה מפגינים שהשתתפו בהפגנות נגד הרכבת הקלה בירושלים והתפרצו לאתר העבודה בבירה.

בכך, מאיצה הפרקליטות את ההליכים נגד המפגינים שנעצרים בהפגנות הרכבת, וזאת במטרה להרתיע מפגינים אחרים ובניסיון להביא לצמצום ההפגנות שגורמות נזקים כבדים.

יצוין כי מלבד כתבי האישום הרבים שהפרקליטות מגישה, המשטרה מחמירה בתנאי השחרור של מפגינים שנעצרים בהפגנות נגד הרכבת הקלה, ומבקשת לשחרר אותם בהפקדות של סכומי כסף גדולים.

ארבעת המפגינים המואשמים הם - שמעון הורביץ בן 23, אלעזר מרדכי חשין בן 24, יוסף ברנדוין בן 30 ושמעון שפירא בן 22, תושבי ירושלים וביתר עלית.

על פי כתבי האישום, בזמן שהתבצעו עבודות חפירה באמצעות כלי הנדסה שונים באתר העבודה של הרכבת הקלה בבר אילן, נכנסו שלושה מהנאשמים לאתר העבודה, הפריעו, דפקו על טרקטורים, צעקו וקיללו עובדים ועצרו את העבודות באתר העבודה למשך זמן ממושך.

במסגרת ההתקהלות, התיישבו הורביץ וחשין, בתוך בור הנמצא באתר העבודה, תוך שהם מונעים מהטרקטור ושאר הכלים במקום להמשיך את עבודתם, כאשר סביבם מספר מתקהלים אחרים. ברנדוין ישב אף הוא על הקרקע סמוך לבור.

השוטרים שהגיעו למקום הורו לנאשמים לקום מספר פעמים, ואמרו להם, ולשאר המתקהלים, כי הם מפריעים לעבודה באתר, אולם הנאשמים ויתר המתקהלים, התעלמו מהוראות השוטרים, המשיכו לשבת ולצעוק בקול "לא תהיה רכבת".

הורביץ וחשין המשיכו לשבת בבור זמן ממושך. הם יצאו מהבור רק כאשר שוטרת נאלצה להיכנס לבור, על מנת לפנות אותם, תוך שהם צועקים לעברה: "שיקצה, אל תגעי בי, שיקצה, נבלה".

מספר שבועות לאחר מכן התקיימה הפגנה המונית בסמוך לאתר העבודות בזמן שהתבצעו במקום עבודות חפירה באמצעות כלי הנדסה שונים. במהלך ההפגנה יידו מתפרעים חפצים על כוחות השיטור ועובדי האתר, וכן הפילו את הגדרות שהיו סביב האתר. מתפרעים רבים, ביניהם שפירא, נכנסו לאתר. שפירא התיישב בנקודה בה היו צריכים להתבצע העבודות לצד מתפרעים נוספים וסרב לעזוב את המקום. כעבור זמן מה פונה בכוח מהאתר ונעצר.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים (כל אחד על פי חלקו) ביצוע עבירות של התפרעות, הסגת גבול כדי לעבור עבירה, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו והפרת הוראה חוקית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר