מעצר המחבל הוארך

הפיגוע ברמות: גורם במשטרה; "חוששים מחקיינות של צעירים אחרים"

במהלך נסיעה באוטובוס בכביש רמות מחבל דקר עם מברג נוסע חרדי בן 41, גורם בכיר במשטרה אומר היום ל'כיכר', כי עולה חשש רציני לחקיינות - והם מגבירים ערנות • המחבל הודה כי הרקע לפיגוע היה לאומני ומעצרו הוארך • זה שמו של הפצוע לתפילה (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר שבועות של שקט, התרחש אתמול (שלישי) פיגוע טרור בירושלים: אסמאלעיל נמר, מחבל ערבי דקר אברך חרדי במהלך נסיעה באוטובוס - ונוטרל בתוך זמן קצר בידי צלם עיתונות. היום, מסביר גורם במשטרה, כי הם חוששים מחקיינות.

מעצר המחבל הוארך היום בבית המשפט בחמישה ימים, כאשר בחקירתו הוא הודה שביצע את הפיגוע על רקע לאומני.

הגורם המשטרתי מסביר, "אנחנו מגבירים ערנות ומעלים כוננות מחשש לפיגועי חקיינות, החשש שצעירים יקבלו השראה מהמחבל אתמול ויצאו לבצע פיגועים דומים".

מפקד מרחב ציון, תנ"צ קובי יעקובי בזירה

הגורם הוסיף ואמר על הפיגוע אתמול ועל הצלם והאזרח שנטרלו אתמול את המחבל בכביש רמות": "זאת גבורה אזרחית יוצאת דופן"

יצוין, כי פצוע הפיגוע אתמול עדיין מאושפז בבית החולים שערי צדק, במצב בינוני עם מספר דקירות בפלג גוף עליון, לא נשקפת סכנה לחייו, ובחסדי שמיים מצבו הולך ומשתפר.

הציבור נקרא לעורר רחמי שמיים ולהרבות בתפילה ומעשים טובים, עבור האברך אליעזר בן ליבא, לרפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל.

מנהל יחידת הטראומה בשערי צדק, ד"ר אלון שורץ, אמש, על מצבו של הפצוע מהפיגוע (צילום: דוברות שערי צדק)

כזכור המחבל אסמאלעיל נמר, פלסטיני, תושב יו"ש בשנות הארבעים לחייו, החל את הפיגוע, דקות ספורות לפני השעה 17:00 בערב, במהלך נסיעה באוטובוס קו 137 של 'אגד תעבורה', שנוסע מגבעת זאב להר חוצבים.

במהלך הנסיעה בכביש רמות, כמה עשרות מטרים לפני צומת רמות, החל המחבל לדקור את אחד הנוסעים, אברך חרדי בן 41, ופצע אותו בצווארו.

נהג האוטובוס, שקלט בתוך שניות ספורות את המתרחש, מיהר לעצור את האוטובוס בצד הכביש ופתח את הדלתות. המחבל, נמלט ראשון ואחד מעוברי האורח ניסה לנטרלו באמצעות אבן שזרק לעברו, אך ללא הצלחה.

באותו זמן, בחסדי שמים, עבר במקום צלם אתר ynet, משי בן עמי, יחד עם בנו הקטן. הוא זיהה את המהומה ומיהר לשלוף את נשקו האישי ולנטרל את המחבל.

יצוין כי ניידת המשטרה הראשונה הגיעה למקום בתוך פחות מארבע דקות, מאז התקבלה הקריאה הראשונה במוקד 100.

הפצוע החרדי טופל בזירה ופונה לבית החולים 'שערי צדק', משם נמסר כי לא נשקפת סכנה לחייו. "הפצוע במצב בינוני עם מספר דקירות בפלג גוף עליון ולא נשקפת סכנה לחייו", מסר דובר בית החולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר