העצורים שוחררו

המשטרה: "יש הסלמה בהפגנות בבר אילן"

ההפגנות נגד עבודות הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בירושלים - נמשכות מדי ערב, ובמשטרה מציינים כי חלה הסלמה; ביהמ"ש שחרר 5 עצורים; הפרקליטות הגישה עוד אישומים (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההפגנה בר אילן, אתמול (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ההפגנות נגד עבודות הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בירושלים - נמשכות מדי ערב, לאחרונה, למרות מאמצי המשטרה והפרקליטות, להגיש כתבי אישום נגד המפגינים שנעצרו.

הבוקר (שני) הובאו בפני בית המשפט חמישה מפגינים שנעצרו אתמול בהפגנה, ונציג המשטרה ביקש לשחררם בתנאים.

במהלך הדיון, הבהיר נציג המשטרה כי "לאחרונה החלו חרדים קיצוניים להפגין באזור בר אילן פינת ירמיהו כנגד הרכבת הקלה כאשר ההפגנות הפכו להיות אלימות, כולל חסימה של ציוד מכני הנדסי של עובדי המקום, על ידי כניסה לבור והפסקת העבודות, גרימת נזק לציוד מכני הנדסי ותשתיות. מדובר בנזקים של מיליונים ועיכוב בעבודות".

"לאחרונה", הוסיף נציג המשטרה, "חלה הסלמה שבאה לידי ביטוי בהפגנה אתמול, נעצרו המשיבים הנ"ל שנתפסו בתוך בור העבודות ומנעו את העבודה". הוא הסביר שההסלמה באה לידי ביטוי "במהלך הסתה על ידי אדם אחר ועל ידי חפירת בור שסיכנה רכב שבנקל יכל ליפול פנימה".

הרכב שכמעט נפל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בין התנאים שהציב היה הפקדה של 7,000 שקלים בגלל הסיכון ברכב שכמעט נפל לבור.

עו"ד שלמה חדד שייצג את חמשת העצורים אמר כי "מדובר במשיבים שאין להם הרשעות קודמות ומעולם לא הורשעו בתיקים כאלה". הוא אף ציין כי דיבר איתם ולא היתה אלימות.

בהחלטתה, כתבה השופטת כי החמישה חשודים "בהשתתפות בהתפרעות, הפרעה לשוטר, הסגת גבול והשתתפות בהתקהלות אסורה. לטענת המבקשת (המשטרה. ח"ג) מתקיימת עילת מעצר של מסוכנות נוכח ההסלמה שחלה בימים האחרונים בהפגנות נגד הרכבת הקלה".

בסופו של הדיון היא החליטה לשחררם בתנאים, בהם הרחקה של שלושה חודשים מתוואי עבודות הרכבת הקלה והפקדת 3,000 שקלים.

בתוך כך, הפרקליטות הגישה אתמול כתבי אישום נוספים נגד שבעה מפגינים, שהשתתפו באחת ההפגנות נגד הרכבת הקלה ומואשמים כי פרצו לאתר העבודה והתיישבו בו כדי למנוע את המשך עבודות הפיתוח - עד שפונו בכוח מהמקום ונעצרו.

הם מואשמים בעבירות של הסגת גבול כדי לעבור עבירה והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר