"סוף לעינוי הדין"

שב"כ קבע: אירוע הדקירה בב"ב הוא לאומני

לאחר חקירה שנמשכה במשך שבועות, המשטרה ושב"כ הודיעו היום, כי האירוע בו נדקר הרב יצחק דהן, בדרך לתפילת שחרית - הוא פיגוע • הרב דהן: "מודה על סיום עינוי הדין" (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
פצוע הפיגוע בגבעת שמואל (צילום: באדיבות המצלם)

משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי סיימו היום (רביעי) את חקירת המחבל שדקר את האברך הרב יצחק דהן, שהיה בדרך לתפילה בגבעת שמואל, וקבעו כי מדובר בפיגוע.

כזכור, לפני יותר משבועיים, התרחש פיגוע תקיפה בגשר הולכי הרגל בין בני ברק לגבעת שמואל. אברך, תושב בני ברק בן 47, הותקף באמצעות חפץ קהה בעת שהיה בדרכו לתפילת שחרית, האברך שנפצע באורח בינוני, פונה לביה"ח תל השומר לקבלת טיפול רפואי.

חקירת האירוע שהוטלה על היחידה לחקירת פשעים במרחב דן ושירות הביטחון הכללי, הובילה תוך זמן קצר לזיהויו ומעצרו של החשוד במעשה בן 33, תושב העיירה עינאבוס הסמוכה לשכם.

מחקירת החשוד עלה כי החשוד תכנן לבצע את פיגוע התקיפה על רקע לאומני ואף עשה הכנת שטח בימים שקדמו לאירוע על מנת לאתר מיקום ומועד המתאימים לכך.

מעצרו של החשוד הוארך בבית המשפט מעת לעת ועם סיומה של חקירה מאומצת ומקיפה, הוגשה היום הצהרת תובע על הכוונה להגיש כנגד החשוד כתב אישום וכן בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

הרב יצחק דהן, פצוע הפיגוע בבני ברק, מסר באמצעות עורך דינו בנימין ארביב, בתגובה להודעה הרשמית של המשטרה והשב"כ בה הוכרז רשמית כי מדובר באירוע לאומני: "אני מודה לכוחות הביטחון על סיום עינוי הדין שעבר עלי בשבועות האחרונים וההכרזה הרשמית על אירוע לאומני, כפי שהיה ברור לי מהרגע הראשון. אני מודה גם לתקשורת שהעלתה את המודעות לנושא ביממה האחרונה ואת פנייתנו במכתבו של עו"ד ארביב לשר לבטחון פנים שזירזה את התהליך, ומאחל לכל עם ישראל שלא יבוא עוד שוד ושבר בגבולנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר